نقش محوری زنان در 8 سال دفاع مقدس

کد خبر: ۲۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵ 15 April 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری ظهر امروز در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت که در سالن اجتماعات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: نقش زنان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس محوری بود.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس پشتیبانی از رزمندگان بر عهده بانوان بود، تصریح کرد: پشتیبانی از نیروها و تشویق مردان به حضور مداوم در جبهه و حفظ سنگرهای پشت جبهه از جمله فعالیت‌های زنان در هشت سال دفاع مقدس بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس به امداد و درمان مجروحان و جانبازان جنگ پرداختند و در سنگرهای پشت جبهه نیز تأثیری مستقیم بر روحیه رزمندگان و حتی سرنوشت جنگ داشتند.

وی متذکر شد: در طول هشت سال دفاع زنان دوشادوش مردان شجاعت‌هایی از خود نشان دادند که دوست و دشمن را متحیر کرد و زنان و دختران با حضور پررنگ خود در دوران دفاع مقدس سهم بزرگی از این پیروزی غرورآفرین را به خود اختصاص دادند.

نیساری از بانوان به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت یاد کرد و ابراز داشت: ایثار و پایداری بانوان فقط مربوط به دوران دفاع مقدس نبوده و تاکنون بانوان همپای مردان در تمامی صحنه‌ها حضور دارند و این حضور بعد از انقلاب اسلامی پررنگ‌تر شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: بر اساس احادیث و روایات در زمان ظهور 30 نفر از بانوان فرماندهان خاص حضرت مهدی (ع) در تقویت جبهه بانوان خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار