چه کسانی نمی توانند بوتاکس کنند؟

در صورتیکه بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام گیرد هرگز منجر به فلج دائمی صورت نخواهد شد.
کد خبر: ۲۳۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 15 May 2016
یک متخصص بیماری های پوستی با اشاره بر اینکه برخی از افراد تصور می‌کنند که انجام بوتاکس موجب فلج صورت و عضلات می‌شود گفت: در صورتیکه بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام گیرد هرگز منجر به فلج دائمی صورت نخواهد شد.

دکتر "غلامرضا عشقی" در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: بوتاکس ماده‌ای است که  تزریق آن باعث کاهش فعالیت عضلاتی که بیش از حد فعال هستند، می‌شود.

وی افزود: این عضلات بیش فعال که از نوک بینی به سمت بالا و پیشانی و اطراف چشم ها را شامل می‌شود در اثر فعالیت چین و چروک شده و در زیبایی افراد اثر نامطلوبی می‌گذارد.

دکتر عشقی تصریح کرد: با انجام بوتاکس چین و چروک حاصل از فعالیت بیش از حد عضلات از بین رفته و پوست کشیده می‌شود.

این متخصص بیماری های پوستی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان انجام این عمل خانم ها هستند، اظهار کرد: معمولا متقاضیان از سنین بالای 30 و 35 سال برای تزریق بوتاکس اقدام می‌کنند.

تصوری که واقعیت ندارد!

دکترعشقی در پاسخ به اینکه آیا بوتاکس موجب فلج دائمی صورت می‌شود؟ تاکید کرد: بوتاکس هیچ تاثیری بر فلج دائمی عضلات نداشته و عوارض حاصل از آن به صورت گذرا و کوتاه مدت است.

عوارض کوتاه مدت بوتاکس چیست؟

این متخصص بیماری‌های پوستی گفت: عوارض ناشی از بوتاکس شامل افتادگی پلک، خارش بدن، تب خفیف، علائم شبه آنفولانزا و ایجاد حساسیت است که کلیه عوارض کوتاه مدت بوده و طی یک تا دو روز از بین می‌رود.

مراقب بوتاکس‌های ارزان قیمت و چینی باشید

دکتر عشقی افزود: بوتاکس‌های ارزان قیمت و چینی که توسط افراد غیر متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرد منجر به بروز عوارضی مانند دوبینی و حساسیت‌های شدید می‌شود که برای فرد جبران ناپذیراست.

وی با بیان اینکه در موارد بسیار کمی هنگام تزریق بوتاکس توسط متخصص عدم تقارن به وجود می‌آید، اظهار کرد: این عدم تقارن به صورت موقت بوده و با ترمیم پزشک به حالت مطلوب باز می‌گردد.

این متخصص بیماری‌های پوستی افزود: تزریق بوتاکس به صورت پماد واقعیت نداشته و وجود خارجی ندارد و بهترین راه تهیه ماده بوتاکس داروخانه است که با ارائه نسخه پزشک تحویل داده می‌شود.

چه کسانی نمی توانند بوتاکس کنند؟

وی در ادامه گفت: بیماران حاد قلبی، آلرژیک و رماتیسمی شدید به علت وجود بیماری مجاز به بوتاکس نیستند.

دکتر عشقی در پایان در خصوص مدت زمان تاثیر بوتاکس بر چین و چروک صورت عنوان کرد: تاثیر بوتاکس حداکثر شش ماه ماه بوده و پس از آن به حالت قبل باز می‌گردد  بنابراین افراد می‌توانند هر شش ماه یک بار بوتاکس را تمدید کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار