ظرفیت بالای اشتغال زایی لالجین

با وجود اینکه کشور ایران در تحریم به سر می‌برد هنرمندان لالجین موفق شدند بالاترین صادرات را به خود اختصاص دهند.
کد خبر: ۲۲۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 05 May 2016
مدیرعامل شرکت تعاونی سفال سازان لالجین گفت: لالجین با وجود ظرفیت‌های بالا در حوزه تولید و عرضه صنایع دستی سفال دارای بالاترین آمار اشتغال در استان همدان است. 

به گزارش ایسنا، "موسوی" چهارشنبه 15  در نشست داوران بین‌المللی یونسکو به منظور ثبت جهانی شهر لالجین،اظهارکرد: شرکت تعاونی سفال سازان لالجین در سال 1981 با 200 عضو باهدف ترویج مشارکت، همکاری و تعاون عمومی و تأمین نیازهای حرفه‌ای و شغلی تولیدکنندگان سفال تأسیس شده است.

وی تهیه مواد اولیه مرغوب، سوخت مورد نیاز کارگاه‌ها و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دستی، تبلیغ و بازاریابی را از اهداف موردنظر این شرکت تعاونی دانست.

موسوی تأکید کرد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و بازاریابی برای تولید سفال، پیشرفت و توسعه در کیفیت تولیدات و نفوذ در بازارهای داخلی و خارجی را به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت تعاونی سفال سازان لالجین با اشاره به اینکه مواد اولیه مورد نیاز سفال در شهر لالجین تأمین می‌شود، یادآور شد:  تامین مواد مورد نیاز سفال از خود لالجین و استان‌های همجوار باعث پایین بودن قیمت تمام شده محصولات و بالا رفتن ارزش افزوده تولیدات سفال لالجین شده است.

وی اظهارکرد: با وجود اینکه کشور ایران در تحریم به سر می‌برد هنرمندان لالجین موفق شدند بالاترین صادرات را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: با توجه به توسعه گردشگری بعنوان محوریت دراستان همدان امیدواریم با جذب گردشگر و ایجاد زیرساخت ها در این حوزه زمینه گسترش اشتغال و صادرات را بالا ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار