سازمان مردم‌نهاد اردبیل راه‌اندازی می‌شود

با هدف کمک به توسعه همه‌جانبه اردبیل در حوزه‌های مختلف، سازمان مردم‌نهاد این استان به زودی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 05 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، نماینده هیأت موسس این تشکل مردمی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: این سازمان با پروانه رسمی از وزارت کشور و حوزه معاونت سازمان مردم نهاد فعالیت خود را انجام می‌دهد و در چارچوب قانون و بر اساس اساسنامه مورد تایید وزارت کشور آغاز به کار خواهد کرد.

حسن نوعی‌اقدم افزود: هدف سازمان استفاده از ظرفیت‌ها، قابلیت‌‌ها و توانمندی‌های انسانی استان در همه تخصص‌ها است که برای بالا بردن قدرت چانه‌زنی استان اردبیل در دولت و مجلس و رسیدن به حقوق قانونی مردم این مجموعه شکل گرفته تا فعالیت کند.

وی با برشمردن اهداف اصلی این سازمان مردم نهاد گفت: شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل که در استان اردبیل در همه زمینه‌ها وجود دارد و چگونگی بکارگیری این توانمندی‌ها برای توسعه همه جانبه استان از اهداف اصلی است که امیدواریم در همه مراحل با هماهنگی مسئولان اجرایی و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم پیگیر مطالبات به حق مردم باشیم.

به دور از تخریب نمایندگان دوره دهم را همراهی می‌کنیم

نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تشکل قانونی مردمی در حقیقت بازوی توانمند فکری و تخصصی است که در اختیار مسئولان اجرایی و نمایندگان استان قرار می‌گیرند تا بازوی توانمندی برای آنها بوده و در قالب کمیسیون‌های تخصصی راهکارهای عملی در رفع موانع و مشکلات استان بدهند.

نوعی‌اقدم بیان کرد: سازمان مردم نهاد اردبیل 30 کمیسیون تخصصی خواهد داشت که در هر کمیسیون نخبگان آن تخصص حضور فعال خواهند داشت به طوری که تعدادی اعضای بین 30 تا 50 نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: همه اقشار مختلف مردم در هر تخصصی نمایندگانی خواهند داشت تا این سازمان به عنوان بزرگترین مجموعه مردم نهاد به دور از نگاه سیاسی و انتفاعی تلاش خواهد کرد از ظرفیت افراد متخصص در مسیر توسعه استان بهره بگیرد.

نماینده ادوار مجلس یادآور شد: ممکن است اعضای این کمیسیون‌ها از وقت و حتی جیب خود هزینه کنند تا به دور از گرایش سیاسی و فکری در کمیسیون‌‌ها برای گره‌گشایی مشکلات استان گام بردارند که قطعا در همه رده‌ها و به دور از گرایش و انگیزه‌های سیاسی یا مادی سعی بر این خواهد بود تا به مسیر توسعه و پیشرفت استان کمک شود.

نوعی‌اقدم با بیان اینکه شکل‌گیری این سازمان در مرحله تدوین نهایی اساسنامه است و هیات موسسه آن پنج نفر خواهد بود که بنده نیز نماینده هیئت موسس و پیگیر مطالبات مردم در این مجموعه خواهم بود، افزود: ما البته به صورت محدود و غیررسمی تجربه این کار را در قالب هیات پیگیری مسائل شهرستان اردبیل در سال‌های گذشته داشتیم که منجر به استان شدن اردبیل شد.

وی با اشاره به وضعیت موجود و پایین بودن قدرت چانه‌زنی مدیران و مسئولان ما در دولت و نمایندگان فعلی در مجلس گفت: بنده با دو بار حضور در مجلس به عنوان نماینده این مردم تجربه و توان پیگیری برخی از کارها را دارم و از همین‌رو به نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم اعلام می‌کنم که آماده همراهی و همکاری با آنها بوده و حاضرم تجربیاتم را در اختیار منتخبان مردم بگذارم.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: باید به دور از فضای تخریب دست نمایندگان مجلس دهم را بگیریم و در این شهر با همراهی بزرگان و افراد صاحب تجربه، علم، تخصص و آگاهی بکوشیم گره‌ای از مشکلات این استان را باز کنیم.

نوعی‌اقدم با اظهار تأسف از رد لایحه منطقه آزاد دو بار در طی دو هفته در مجلس نهم، گفت: به جای آنکه از ظرفیت تمام نیروها و نمایندگان باسابقه استان در پیگیری برای تصویب منطقه آزاد استفاده کنیم این فرصت را از دست دادیم و دیگر اجازه ندهیم راه‌آهن و پتروشیمی ما نیز گرفتار منطقه آزاد شده و سرنوشت لاینحلی داشته باشد.

وی با اظهار تأسف از تعطیلی پروژه‌هایی همچون راه‌آهن و پتروشیمی اظهار کرد: برخلاف پتروشیمی اردبیل، پتروشیمی استان‌هایی همچون ایلام وارد فازهای جدیدی شده در حالی پتروشیمی اردبیل به سوله متروکه سیب‌زمینی تبدیل شده است؛ دولت ادعای کمبود اعتبار می‌کند، در حالی که پتروشیمی سایر استان‌ها به سرعت تکمیل می‌‌شود.

نماینده ادوار مجلس گفت: ما آستین بالا زدیم تا با تصویب سازمان مردم نهاد اردبیل گره‌های گشوده نشده‌ای را در این استان با همراهی همه مسئولان و نمایندگان باز کنیم که در این زمینه باید همگرایی و وحدت عمل را در دستور کار قرار دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار