رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای اصلی و فرعی ادارهکل راه و شهرسازی
مازندران گفت: در راستای حذف نقاط پرحادثه و جلوگیری از برخوردهای
رخبهرخ، 32 کیلومتر نیوجرسی در محورهای مازندران نصب شد.
به گزارش
خبرگزاری فارس ، اسماعیل فولادی اظهار کرد: در قالب احداث تقاطعهای
غیرهمسطح، 24 دستگاه زیرگذر، 9 دستگاه روگذر و 15 دستگاه دوربرگردان
استاندارد در سطح استان اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه امروزه سیستم
حملونقل جادهای حدود 80 درصد از جابهجایی بار و مسافر را در کشور بر
عهده دارد، افزود: مدیریت این ناوگان و تامین زیرساختهای مرتبط، یکی از
دغدغههای مهم دستاندرکاران راه و شهرسازی است.
رئیس اداره نظارت
بر ساخت راههای اصلی و فرعی ادارهکل راه و شهرسازی مازندران بیان داشت:
در راستای حذف نقاط پرحادثه، تامین ایمنی در گردش به چپ استفادهکنندگان
راه و همچنین جلوگیری از برخوردهای رخبهرخ، 32 کیلومتر نیوجرسی در
محورهای مازندران نصب شد.
این مسئول بیان کرد: مازندران با داشتن
حدود 10 هزار و 155 کیلومتر راه، نقش مهمی در سیستم حملونقل جادهای کشور
بر عهده دارد که در این بین، حدود یکهزار و 743 کیلومتر آن، راه اصلی و
فرعی است و مسئولیت ساخت و بهسازی و ارتقای سطح کمی و کیفی راهها نیز یکی
از وظایف اداره نظارت بر ساخت و توسعه راهها است.
فولادی ادامه
داد: این ادارهکل توانسته است با پیگیریهای بهموقع نسبت به مطالعه،
برآورد، اتمام مناقصه و انتخاب پیمانکار برای بهسازی 516 کیلومتر از
راهها، با توجه به اهمیت راههای همسنگ میزان جذب تولید و توزیع سفر، کاهش
زمان سفر، ارتقای ایمنی و حذف نقاط پرحادثه، گام بردارد.
وی
افزود: در افق طرح راه و شهرسازی مازندران، پس از تکمیل راههای موصوف که
عملیات بهسازی آنها در دست اقدام است، مقدار راه چهارخطه (بزرگراه) به
میزان یکهزار و 183 کیلومتر افزایش مییابد.
رئیس اداره نظارت بر
ساخت راههای اصلی و فرعی راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: قراردادهای
حاضر بهطور متوسط دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصد هستند.
فولادی گفت:
مشکلات مربوط به تملک اراضی، گرانی بهای زمین، توسعه خطی شهر و روستا، حجم
ترافیک فزاینده و عدم تخصیص کامل، از دلایل عدم تکمیل بهموقع پروژهها در
استان بوده و امیدواریم در سالی که مزین به نام دولت و ملت، همدلی و
همزبانی است بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم.