اختلال تلگرام همچنان در هاله‌ای از ابهام

از صبح پنجشنبه (26 فرودين 94) پیام رسان تلگرام قطعی های پي در پی داشت که البته درباره این اختلال چندین ساعته ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که این اختلال از سوی این وزارتخانه نبوده و مربوط به نرم افزار این شبکه خارجی است.
کد خبر: ۲۱۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸ 17 April 2016
به گزارش تابناك خراسان رضوي ، روز پنجشنبه بود که کاربران فضای مجازی به محض باز کردن تلگرام خود با پیام های عدم دسترسی و عدم اتصال به شبکه مواجه می شوند.
لازم به ذکر است که کاربران تلگرام در ايران با استفاده از آی پی های خارج از کشور به این پیام رسان متصل مي شوند.
به گفته كارشناسان علوم نرم افزاري ، دتکتوردان تلگرام طي 24 ساعت به صورت جهانی ضرب آهنگي ضعیف را تجربه كرد.

محمدرضا فرنقی زاد مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر، با تایید اختلال ایجاد شده در این شبکه پیام رسان موبایلی، اظهار داشت: این اختلال از جانب ایران نبوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقشی در عدم دسترسی به این شبکه اجتماعی ندارد.
 
وی گفت: پیگیری ها نشان می دهد که نرم افزار شبکه اجتماعی تلگرام با اختلال همراه شده است و این موضوع مربوط به کاربران ایرانی نیست.
 
به نظر می رسد علاوه بر کاربران ایرانی، امکان دسترسی به تلگرام برای کاربران برخی کشورهای دیگر نیز وجود ندارد. در توئیتی که در صفحه رسمی پیام رسان تلگرام منتشر شده است عدم دسترسی به این نرم افزار و اختلال ایجاد شده برای کاربران مناظق خاورمیانه، شمال افریقا و اروپا تایید شده است. این پیام رسان اعلام کرد که درصدد رفع مشکل به وجود آمده است و در توئیتهای متوالی خود نیز بر تلاش کارشناسان این پیام رسان برای رفع این اختلالات تاکید کرد.

در یکی از توئیت‌های تلگرام آمده است: وضعیت در اروپا خوب شده و به زودی در سراسر خاورمیانه نیز این مشکل برطرف می شود.

در این توئیت ها آمده است که هیچ کانالی حذف نمی شود و پس از رفع کامل اختلالات، همه چیز عادی خواهد شد.

براساس اعلام وزارت ارتباطات، بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در ایران، کاربر شبکه پیام رسان موبایلی تلگرام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار