کتابخانه مجازی در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از توسعه فعالیت‌های امور کتابخانه‌ها و معرفی کتاب در فضای مجازی خبر داد و گفت: کتابخانه مجازی در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۱۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 16 April 2016
امیرعلی نیکبخش در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: کتابخانه مجازی استان زنجان تا چند روز آینده با آغاز فعالیت در کانال‌های تلگرامی راه‌اندازی می‌شود.

وی بابیان آغاز عضوگیری برای فعالیت کانال تلگرامی کتابخانه مجازی استان زنجان خاطرنشان کرد: در ابتدا با عضوگیری از مسئولان امور کتابخانه‌های عمومی فعالیت در فضای مجازی آغاز می‌شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان بیان کرد: بعد از عضوگیری مسئولان امور کتابخانه‌ها به عضوگیری از افراد علاقه‌مند به معرفی کتاب اقدام می‌کنیم که در این کانال در کنار معرفی کتاب، فعالیت‌های اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه نیز انجام می‌شود.

وی بابیان معرفی کتاب در قالب ارائه ویدئو در کانال تلگرامی عنوان کرد: کتاب‌های مورد دلخواه چریک از اعضای کانال توسط خودشان در مدت‌زمان یک تا هفت دقیقه در قالب ویدئو در این کانال، برای اعضا قابل استفاده می‌شود.

نیکبخش با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های مجازی در حوزه کتاب‌خوانی گفت: با وجود اینکه بیشتر وقت مردم در حال حاضر در فضای مجازی سپری می‌شود در راستای اشاعه و تبلیغ کتاب‌خوانی باید فعالیت‌های معرفی کتاب و نقد و بررسی کتاب‌های منتشر شده در فضاهای مجازی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی بابیان اینکه هیچ‌گاه نباید کتاب‌های الکترونیکی و کتابخانه مجازی جای کتاب را بگیرد، گفت: مردم می‌توانند با کسب آگاهی از کتاب‌های منتشر شده و معرفی‌شده در فضاهای مجازی به تهیه و مطالعه کتاب اقدام کنند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به نام‌گذاری سال 95 با عنوان سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل عنوان کرد: در تلاش هستیم برنامه‌ها و طرح‌های امور کتابخانه‌های استان زنجان تا حد توان در راستای تحقق شعار سال باشد.

وی بابیان راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای رسیدن به سند چشم‌انداز امور کتابخانه در تلاش هستیم با افزایش فضای کتابخانه‌ای و نیز برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و برنامه‌های متنوع اشاعه فرهنگ کتاب اقدام کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار