ممنوعیت تغییرکاربری اراضی کشاورزی

به منظور جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشارزی در تعطیلات نوروزی گشت های نظارت و سامانه دریافت گزارش های مردمی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعال شد.
کد خبر: ۱۹۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴ 18 March 2016

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، روح الله نوروز زاده مدیر امور اراضی این سازمان گفت: برابر آمارهای رسمی فقط 10 درصد اراضی کشور قابلیت کشت و زرع را دارند و تخریب هر هکتار از این اراضی امنیت غذایی 20 نفر را به خطر می اندازد.
وی افزود: با هدف جلوگیری از خرد کردن، تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط افراد فرصت طلب در تعطیلات نوروزی با همکاری کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی استان گشت های نظارت و مراقبت فعال شده است.
وی اظهار کرد: قانون حفظ اراضی هرگونه تغییر کاربری یا قطعه کردن بدون مجوز اراضی کشاورزی را ممنوع اعلام کرده است و با موارد تخلف با صدور احکام قلع و قمع و جریمه های سنگین نقدی از سوی مراجع ذیصلاح برخورد می شود.
وی هوشیاری مردم را در خصوص حفاظت از اراضی کشاورزی، خودداری از خرید و فروش و احداث بنا در این قبیل اراضی در تعطیلات نوروزی خواستار شد.
نوروززاده بیان کرد: سامانه تلفنی 131 مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش های مردمی تفکیک، تخریب، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها، معرفی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، زمین خواری و تصرفات غیرمجاز آماده است.
او ادامه داد: افزایش جمعیت، اهمیت اراضی مستعد به عنوان منبع مهم تولید غذا و محصولات کشاورزی و تلاش افراد سودجو برای بهره برداری غیراصولی و غیرمجاز از اراضی کشاورزی، ضرورت صیانت از این زمین ها را دوچندان کرده است.
استان اردبیل حدود 17 هزار و 953 کیلومتر مربع مساحت دارد که 778 هزار هکتار یا 43.6 درصد آن را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار