مدیر کتابخانه‌های عمومی میاندورود

عضویت بیش‌ از هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی میاندورود

مدیر کتابخانه‌های عمومی میاندورود گفت: 660 نفر به‌عنوان اعضای جدید در کتابخانه‌های میاندورود ثبت‌نام کردند که در مجموع یک هزار و 75 نفر عضو هستند که باید فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۱۸۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 29 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد طالبی‌اسبوئی اهداف تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز را جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیران در جهت ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان دانست و اظهار کرد: کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی میاندورود، مساعدت و مشارکت فکری و فرهنگی در بهره‌برداری بهینه و ترویج مطالعه مفید در سطح این شهرستان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: کمک به تأمین منابع مالی مورد نیاز و اداره توسعه کتابخانه‌های عمومی میاندورود برای تأمین منابع دیداری و شنیداری با همیاری مردم خیر این شهرستان یکی از برنامه‌های مفید اداره کتابخانه‌های عمومی میاندورود است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی میاندورود همکاری در زمینه فرهنگی، اجتماعی و ارتباط مستمر و مداوم به خیران اشاره کرد و گفت: بسترسازی برای افزایش و حمایت از خدمات، نظارت بر حسن اجرایی اهداف شرعی و قانونی خیران، طراحی و برنامه‌ریزی به‌منظور تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید با کمک رسانه‌ها از جمله رسانه ملی، تشویق و تقدیر از خدمات خیران یکی از مواردی است که موجب ارتباط مستمر با افراد خیر و افزایش روابط فرهنگی و اجتماعی در جامعه می‌شود.

 وی تأکید کرد: انتشار و چاپ کتب مفید و مورد علاقه مردم از جمله قشر جوان به‌منظور تقویت گرایش به مطالعه مفید در جامعه و اهداء کتب به کتابخانه‌ها، زمینه رشد فرهنگ کتاب‌خوانی را به‌همراه دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندورود از تعیین هیئت رئیسه امناء و هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز میاندورود خبر داد و گفت: اعضای هیئت امنای انجمن حجت‌الاسلام سید صفرعلی(جعفر) علوی، حجت‌الاسلام محمدحسن حسین‌زاده، محمد طالبی اسبوئی، مهدی فهیمیان، اصغر ابراهیمی، محمد دباغیان، سید احمد قائمی، سیدعقیل برمو، احمد دیان، رحمان عرب، موسی دوستدار، سرالله یزدان‌پناه، سید اسحق سیّدی، علی فامیلیان، محمدرضا اباذری بوده که در ادامه پس از رای‌گیری، حجت‌الاسلام سید صفرعلی(جعفر) علوی به‌عنوان رئیس، محمّد طالبی‌اسبوئی دبیر، سید احمد قائمی ناظر هیئت امنای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان میاندورود انتخاب شدند.

طالبی‌اسبوئی با بیان اینکه افراد حاضر در جلسه  به ارائه نظرات و انتقادات در مورد خیران، توقع جامعه و ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از این افراد پرداختند که در ادامه نسبت به ثبت‌نام داوطلبان برای تعیین هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان میاندورود اقدام شده‌است.

وی تصریح کرد: پس از رأی‌گیری مهدی فهیمیان، محمد دباغیان، سید اسحق سیدی،  محمدرضا اباذری و رحمان عرب به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره معرفی شده و سرالله یزدان‌پناه و علی فامیلیان به‌عنوان علی‌البدل منصوب شدند.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید میاندورود خاطرنشان کرد: سید عقیل برمو و مجتبی آزرده به‌عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل انتخاب شدند و در روزهای آینده جهت تعیین هیئت رئیسه، هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان میاندورود تشکیل جلسه خواهد شد تا در زمینه انتخاب افراد در امر تحق اهداف کتابخانه های میاندورود گام موثری برداشته شود.

طالبی‌اسبوئی به ثبت‌نام اعضای جدید در کتابخانه‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: 660 نفر به‌عنوان اعضای جدید در کتابخانه‌های این شهرستان ثبت‌نام کردند که در مجموع بالغ بر یک هزار و 75 نفر عضو هستند.

وی بیان کرد: تعداد کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان بالغ بر 18 هزار و 246 عنوان و 24 هزار و 573 نسخه وجود دارد که در منابع جدید یک‌هزار و 100 عنوان و هزار و 300 نسخه اضافه شد که در این میان نشریات در 85 عنوان و 140 نسخه است.

مدیر  کتابخانه‌های عمومی میاندورود با تأکید بر اینکه سنت اهدای کتاب باید در جامعه نهادینه شود، یادآور شد: اهدای کتاب سبب افزایش منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی می‌شود که در رفع نیاز عموم مردم و افزایش سرانه مطالعه مفید است.

وی در پایان خواستار توجه مردم به فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: مردم با اهدای کتاب می‌توانند دیگران را نیز در علم و آگاهی خود سهیم کنند و موجب افزایش فرهنگ عمومی در جامعه شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار