ادامه تحصیل259 نفر از زندانیان استان مرکزی در زندان

خشایار جمشیدی مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با تاکید بر اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان، به انجام برنامه‌های مذهبی اشاره کرد
کد خبر: ۱۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 05 April 2015


خشایار جمشیدی مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با تاکید بر اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان، به انجام برنامه‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: با تلاش گسترده همکاران بخش‌های فرهنگی در زندان‌های استان مرکزی علاوه بر برگزاری نمازهای جماعت با حضور روحانیون در کلیه زندان‌های استان، کلاس‌های آموزش مذهبی اعم از اندیشه‌های اخلاقی و احکام سطح سطح یک تا چهار، عقیدتی، در سایه‌سار نهج‌البلاغه، آیه‌های ‌زندگی، آثار استاد مطهری و ... برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین کلاس‌های آموزش قرآن در سطوح قرائت، حفظ، تفسیر، درک مفاهیم، و ... برای مددجویان، سربازان و کارکنان برگزار می‌شود و در سال گذشته سه هزار و 66 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند.

جمشیدی به برگزاری کلاس‌های آموزش رسمی و غیررسمی اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی با شاخص‌های آموزش نهضت سوادآموزی با حضور 46 مدجو، آموزش از راه دور (مقاطع راهنمایی و دبیرستان) با حضور 205 مددجو، آموزش عالی با حضور 8 مددجو و مهارت‌های اساسی زندگی در 10 مهارت با حضور دو هزار و 898 نفر از مددجویان، سربازان و خانواده مددجویان برگزار شده است.

وی فعالیت گسترده در امور هنری را بخش دیگری از برنامه‌های این واحد اعلام کرد که بسیار مورد استقبال مددجویان قرار گرفته است و اظهار کرد: در این حوزه دوره‌های آموزشی رشته‌هایی چون تئاتر، سرود، معرق و منبت، صنایع‌دستی، قلم‌زنی روی مس، خاطره‌نویسی، نقاشی، طراحی و ... در حال برگزاری است.

مدیرکل زندان‌های استان درخصوص وضعیت موجودی کتاب در کلیه کتابخانه‌های زندان‌های استان گفت: با توجه به دریافت منظم سهمیه کتاب از خانه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خریداری کتاب به صورت سالیانه، از وضعیت مطلوبی در حوزه تعداد کتاب و تنوع عناوین و محتوا برخوردار هستیم و رضایت نسبی مددجویان در این حیطه دلیل بر این مدعاست.

وی افزود: در حال حاضر 33 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های زندان‌های استان موجود است و نسبت به 28 هزار جلدکتاب  سال 92 حدود 15 درصد رشد داشته است. دریافت متوالی و رایگان کتب و انتشارات جدید از خانه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار بوده و در صورت وجود اعتبار، رایزنی با تعدادی از موسسات چاپ و نشر در شهر اراک و استان قم جهت خرید کتاب با تخفیف ویژه صورت گرفته می‌گیرد.

جمشیدی همچنین به اجرای برنامه‌های گسترده ورزشی در زندا‌ن‌های  استان اشاره کرد و گفت: مددجویان در رشته‌های والیبال، فوتسال، کشتی، تنیس روی میز، دارت، شطرنج، ورزش‌های بومی محلی و... فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار