کتاب توسعه پایدار یزد و انتخاب دهم منتشر شد

کتاب توسعه پایدار یزد و انتخاب دهم از سوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان یزد منتشر شد.
کد خبر: ۱۸۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 20 February 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: این کتاب نخستین بار در کشور به منظور آگاهی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با محورهای توسعه، قابلیت ها، مشکلات، نارسایی ها، چالش های استانی و شهرستانی به رشته تحریر درآمده است.

مجید دهقانی زاده افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در 8 فصل به تبیین و تشریح موارد فوق پرداخته است.
وی اظهار کرد: در بخش دیگری از این کتاب ساختار اقتصادی، زیربنایی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد در قالب مباحث: اقتصاد کلان، بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات، معدن، بازرگانی و آب، عمران شهری و روستایی، ارتباطات، برق، گاز و حمل و نقل، وضعیت مهاجرت، زبان و مذهب، گردشگری تاریخی، طبیعی و سلامت، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، تربیت بدنی، قضایی – امنیتی و چالش های محیط زیستی مورد بررسی قرار گرفته است.
دهقانی زاده همچنین گفت: در دو فصل از این کتاب به سیمای سیاسی انتخاباتی استان و سیمای شهرستان ها به تفکیک حوزه های انتخابیه پرداخته شده است.
کتاب توسعه پایدار یزد و انتخاب دهم در 212 صفحه منتشر شده و در اختیار داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تصمیم گیران و پژوهشگران قرار می گیرد.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
تعداد واجدان شرایط رای دادن در این استان 665 هزار و 504 نفر است که از این تعداد 52 هزار و 115 نفر مربوط به حوزه اردکان ، 86 هزار و 417 نفر مربوط به حوزه تفت و میبد ، 121 هزار و 293 نفر مربوط به حوزه های مهریز، ابرکوه ، بافق ، بهاباد و خاتم و 405 هزار و 679 نفر هم مربوط به حوزه یزد و اشکذر است.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات دهمین دوره مجلس مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان در حال حاضر برای هر کرسی حدود 25نفر نامزد شده اند.
برای برگزاری این دوره از انتخابات 719 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که 161 شعبه سیار و 7 شعبه ویژه اقلیتهای مذهبی است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار