استقبال شهرداری ساری از زندانی ایرانی، امریکایی

نادر مدانلو پس از آزادی از زندان امریکا و مراجعه به ایران، پنج‎شنبه در ساختمان عمارت شهرداری ساری مورد استقبال شهردار و میهمانان مازندرانی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۸۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 16 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، پس از توافق برجام و با آزادی نادر مدانلو مشهور به پروفسور مدانلو شهروند امریکایی ایرانی‎تبار از زندان امریکا، وی به ایران مراجعت کرده است و قرار است پنج‎شنبه در ساختمان عمارت شهرداری ساری مورد استقبال شهردار و میهمانان مازندرانی قرار گیرد.
وی متولد شهر جویبار مازندران و تحصیل کرده در ایالات متحده امریکا است که 6 سال پیش به اتهام کمک به برنامه فضایی ایران زندانی شد.
روزنامه واشینگتن‎پست نادر مدانلو را که در محله پوتومک در حومه واشینگتن دی سی ساکن است، رئیس پیشین یک کمپانی ماهواره‌ای در ایالت مریلند معرفی کرده است.
منابع غربی مدعی‎اند او به همراه 5 نفر دیگر متهم‎ شده بودند که با تاسیس یک شرکت ساختگی، برخی قطعات، تجهیزات و تکنولوژی‌های مورد نیاز برنامه‌های فضایی ایران را به این کشور انتقال داده‌اند و از جمله برای یک ماهواره دوربین‎دار ایران که در سال ۲۰۰۵ پرتاب شد دوربین‌هایی تهیه کرده و در اختیار ایران قرار داده‌اند.
این روزنامه همچنین مدعی شد مدانلو در پرونده‎ اعلام ورشسکتگی ساختگی و استفاده از تکنولوژی امریکایی برای روسیه و زادگاه خود ایران محاکمه شده است.
سایت رادیو فردا نوشت: «دادستان دادگاه فدرال در مريلند آمريکا روز سه شنبه در سخنانی خطاب به هيات منصفه، خواستار محکوميت نادر مُدانلو، يک مرد آمريکايی- ايرانی تبار به اتهام کمک به پرتاب نخستين ماهواره ايران شد.»  
خبرگزاری آسوشيتدپرس در این مورد نوشته بود نادر مدانلو، ۵۲ ساله متهم است که با واسطه‎گری غيرقانونی بين ايران و يک شرکت روسی، تلاش کرده تحريم‎های آمريکا در ارتباط با برنامه فضايی ايران را در ازای دريافت ۱۰ ميليون دلار نقض کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار