چه تسهیلات و خدمات ویژه گردشگری در گیلان وجود دارد؟

تابناک: طی هفته های گذشته به اهمیت و جایگاه ویژه صنعت چای اشاره شد که نقش مهمی در افزایش درآمد های دولت و همینطور رونق بازار و بهبود اشتغال ایفا میکند.
کد خبر: ۱۶۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 21 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: طی هفته های گذشته به اهمیت و جایگاه ویژه صنعت چای اشاره شد که نقش مهمی در افزایش درآمد های دولت و همینطور رونق بازار و بهبود اشتغال ایفا میکند.

به گزارش تابناک گیلان، احمد اسماعیلی به استعدادهای گردشگری استان گیلان به عنوان استانی مسافر پذیر و گردشگر پذیر اشاره کرد و اظهار داشت: قابلیت های گردشگری، گیلان علاوه بر طبیعت و اقلیم خاص منطقه ایی چون دریای زیبای خزر، رودها، کوه ها، جنگل های همیشه سبز، شالیزارها و... باید تعریف کرد.

مدیرکل سابق بنیاد شهید گیلان افزود: همواره می توان بر صنایع دستی، کشاورزی و میراث معنوی تکیه کرد و بی تردید تکیه گاه همه موارد یاد شده گذشته ایی بسیار دور و پیشینه ایی بس درخشان است که در دل این سازمان ها نهفته مانده است.

اسماعیلی تصریح کرد: مروری بر تاریخ و گذشته این سرزمین نشان می دهد بسیاری از مسائل کلیدی و تاریخی ایران زمین با حضور اقوام آریایی سکناگزیده در این خطه از سرزمینمان و در گذر زمان با نام گیل و دیلم گره خورده است، چنان که می توان بخش اعظمی از رویدادهای مختلف تاریخی را از زبان مردم و یادمان ها و یادگارهای این منطقه به روایت نشست.

وی گفت: کشاورزی، پرورش کرم ابریشم و صیادی که بخش دیگر محور توسعه در گیلان محسوب می شود با کشت برنج، چای، توتون، صید و نیز پرورش انواع ماهی، تولید و صدور خاویار، همواره همراه بوده و به همین دلیل موضوعاتی چون اگری توریسم که امروزه از جایگاه ویژه ایی در دنیا برخوردار است، گردشگری کشاورزی را نیز در گیلان پر رونق نموده است.

این مدیر استانی گفت: تالاب بین المللی انزلی که در ردیف یکی از زیباترین تالاب های دنیا قرار گرفته است و درکنار سایر تالاب هاو مرداب های استان از جمله: تالاب خطیب گوران و کهنه گودال فومن، مرد آب بوچاق در بندرکیاشهر، تالاب امیرکلایه لاهیجان، تالاب زربیجار و... همواره پذیرای بسیاری از انواع پرندگان زیبای مهاجر بوده و شوق طبیعت گردی و موقعیت اکوتوریستی منطقه را دوچندان نموده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تسهیلات و خدماتی برای گردشگران باید فراهم کرد ، اظهار کرد:ورود هرگردشگر را اگرچه میتوان یک فرصت و یک امکان برای توسعه منطقه تلقی کرد، اما در صورت عدم ارائه خدمات مطلوب گردشگری، این فرصت در اندک مدتی تبدیل به تهدید شده و تبعات سوئی را به بار خواهد آورد و آماده سازی زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری از جمله مواردی است که کارگزاران بخش گردشگری می بایست بدان توجه داشته تا بخش خدمات گردشگری بتواند نیازهای اساسی گردشگران، اعم از اقامت، پذیرایی، خدمات بهداشتی، خدمات پولی و ارزی، حمل و نقل عمومی و...  را برآورده سازد.






وی گریزی هم به بخش بازاریابی و تبلیغات زد و گفت: گردشگری گیلان اگرچه همواره با موج مسافران داخلی همراه بوده است، این میزان از تقاضا تناسبی با ورود گردشگر خارجی نداشته و آن گونه که انتظار می رفته نقش قابل قبولی از آن متصور نیست و نکته ایی که وجود دارد آن است که شیوه بازاریابی برای جذب این بازار چقدر موفق بوده است؟

اسماعیلی ادامه داد: بی تردید چنان که از وضعیت آمار گردشگران خارجی برمی آید، قدرت تاثیرگذاری و روش های بازاریابی که یکی از آن ها شناخت بازارهای هدف و سرمایه گذاری تبلیغاتی در آن است، به شکل درستی شناخته نشده و این خود گیلان سرسبز را در ناشناختگی باقی نهاده است و قابل توجه آن که فقط طیف کوچکی از بازار هدف گیلان که حوزه خاورمیانه می باشد، گردشگران ثروتمندی را در خود جای داده است که میل به حضور در مناطق سرسبز و برخی تفریحات سالم می تواند کشش این گذارن وقت را در گیلان به وجود آورد. این بخش از گردشگری خوشبختانه هیچ تعارضات و تفاوت های فرهنگی و دینی با کشورمان نداشته و چه بسا برخی وجوه اشتراک بتواند میل به گردشگری آنان را در گیلان افزایش دهد.

مدیرکل سابق بنیاد شهید گیلان در پایان اظهار کرد: یکی از محور های تعیین کننده توسعه گیلان، گردشگری است و برکسی پوشیده نبوده و همگان برآن اذعان دارند، اما برای دست یافتن به اهداف و راهبرد های توسعه الزاماتی وجود دارد، الزاماتی اجتناب ناپذیر و ضروری که هریک در جایگاه و ظرف خود میتواند موثر باشد و درحال حاضر، عمده موانع و مشکلات گیلان را می توان در مواجهه با سه موضوع اساسی؛ تامین زیرساخت های لازم، ارائه تسهیلات و خدمات گردشگری مناسب جذب توریست و هدف گذاری در بازارهای بالقوه خارجی پیگیری کرد که امید است با برنامه ریزی دقیق به همه اینها دست یافت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار