کاهش محسوس تولید کارخانجات لبنی همدان

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی همدان گفت:اضافه شدن ارزش افزوده به هزینه تولید کارخانجات لبنی و حذف یارانه ها موجب رکود صنایع لبنی استان همدان شده است.
کد خبر: ۱۶۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹ 20 January 2016

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی همدان گفت:اضافه شدن ارزش افزوده به هزینه تولید کارخانجات لبنی و حذف یارانه ها موجب رکود صنایع لبنی استان همدان شده است.

به گزارش تابناک همدان ؛ محمود رشادی با اشاره به اینکه بین سال های ۱۳۶۰ که اولین کارخانه فرآورده های لبنی با نام شرکت پگاه به بهره برداری رسید افزود: به تدریج پس از آن نزدیک ۵۴ مورد پروانه بهره برداری برای کارخانجات لبنی از جانب دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه واحد های لبنی استان همدان این روز ها اوضاع خوبی ندارند و روبه تعطیلی هستند افزود: از ۵۴ مورد پروانه بهره برداری واحد های لبنی ۲ واحد آن بین ۵ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند.

وی، نرخ سنگین و جرایم مالیات برای کارخانجات لبنی که از حاشیه سود بسیار اندکی برخوردارند را یکی از مشکلات عنوان و خاطرنشان کرد: نرخ سنگین و جرایم تامین اجتماعی، نرخ سنگین بهره بانکی و جرایم آن، نبود نقدینگی در بازار و عدم تامین سرمایه در گردش توسط بانک ها برای کارخانجات به بهانه های مختلف و نبود ثبات در قوانین صادرات و واردات از جمله مشکلات است.

رشادی ادامه داد: بالا بودن بیش از حد قیمت مواد بسته بندی که عمدتاً منشاء پتروشیمی و دولتی دارند و بعضا بیشتر از خود محصول در آن است از دیگر مشکلات است.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید کنندگان فرآورده های لبنی استان همدان، حذف یارانه ها در هدفمند سازی یارانه ها بی مطالعه در توان و اقتصاد جیب مردم، افزایش مستمر قیمت های حمل و نقل که عمده آن پس از هدفمند سازی یارانه ها، اضافه شدن ارزش افزوده به هزینه تولید کارخانجات لبنی در راستای حمایت از سلامت جامعه و کمک به تولیدات کشاورزی و کاهش توان اقتصادی قشر متوسط و ضعیف جامعه را از مشکلات کاهش تولید کارخانجات نام برد.

وی ایجاد فروشندگی های غیر مجاز شیر فله و محصولات لبنی غیر بهداشتی را از دیگر دلایل کاهش تولید کارخانجات لبنی دانست و ادامه داد: علیرغم صراحت قوانین دامپزشکی و بهداشتی نسبت به عدم عرضه شیر خام و فله فروشی، هنوز هم این مواد خوراکی به صورت فله ای عرضه می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار