جلوگیری از تحریف وقایع ۱۹ ژانویه

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل به‌ضرورت جلوگیری از تحریف تاریخ واقعه ۱۹ ژانویه تأکید و به مسئولیت خطیر در این خصوص اشاره کرد.
کد خبر: ۱۶۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 19 January 2016

به گزارشخبرنگار مهر،آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر سه‌شنبه در آیین نکوداشت ۱۹ ژانویه با تأکید به اینکه اجرای برنامه‌های نکوداشت این واقعه باهدف ممانعت از تحریف تاریخ آن است، متذکر شد: این تحریفات خطرناک است و می‌تواند فتنه‌های زیادی به دنبال داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه ملتی که بخواهد حاکمیت خود را حفظ کند باید هزینه‌های سنگین بپردازد، اضافه کرد: کشور امروز در معرض تهدید فتنه‌ها است و لازم است در مملکت ما نگاه‌های هشیار به‌موقع عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: نباید اجازه داده با عوام‌فریبی امنیت یک مملکت به خطر افتد و حادثه ۱۹ ژانویه نیز از این گفتار مبرا نیست و نیازمند دقت و مراقبت است.

عاملی اینکه ۷۰ سال مردم را از دین و اسلام جدا نگه دارند و درنهایت همین مردم بار دیگر اسلام، ایران و امام حسین (ع) را به زبان بیاورند نکته کلیدی درواقعه ۱۹ ژانویه دانست و خواستار بررسی ابعاد آن توسط پژوهشگران و محققان شد.

به گفته امام‌جمعه اردبیل در آن مقطع دین را گرفتند و برای سرگرم کردن مردم موسیقی و تئاتر و فیلم را جایگزین کردند و درواقع دو پروژه اصلی ضد دین و ضد ایران اجرا می‌شد و در تلاش بودند نگاه‌ها به دین و ایران تغییر کند.

وی با استناد به نامه‌هایی که به دست مجتهدان در خصوص گله‌مندی از حذف حجاب رسیده اشاره کرد و افزود: علاوه بر این این‌ها الفبا را تغییر دادند تا با تغییر دین و الفبا مردم را از اصالت و داشته‌های خود جدا سازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان دلیل برگزاری برنامه‌هایی ازاین‌دست در جوار قبر شاه اسماعیل صفوی را جایگاه این شخصیت در احیای شیعه دانست و تأکید کرد: علاوه بر اینکه شاه اسماعیل به دنبال اسلام بود اعتقاد داشت نباید دین و حکومت از هم جدا شوند و باید این دو در کنار هم باشند؛ چراکه حکومت به معنی قدرت است و فقط دین می‌تواند آن را مهار کند.

امام‌جمعه اردبیل حرکت شاه اسماعیل از ۲۳ تا ۳۰ سالگی وی برای یکپارچه‌سازی ایران به‌واسطه دین را قابل‌تقدیر دانست و متذکر شد: در مقابل دیده می‌شود برای مولوی در قونیه همه‌ساله مراسم برگزار می‌شود و از ادبیات عرفانی وی غافل‌اند.

عاملی معتقد است باوجود تمامی اقدامات برای جدا کردن مردم از دین در ۱۹ ژانویه مشاهده شد که همچنان مردم به اسلام و ایران علاقه‌مند هستند و این اقدام به حدی دولت روس را خشمگین کرد که فردای آن رو به قتل‌عام ۶۰۰ نفر اقدام کرد.

وی بابیان اینکه ایران همچنان مردم آذری مسلمان در این قتل‌عام همدرد است، تأکید کرد: ایران در دنیا وطن مادری آذری‌ها است و نباید اجازه داد همین پیغام از ۱۹ ژانویه تحریف شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان نام‌گذاری ۱۰ ژانویه به‌عنوان روز آذری‌های مسلمان را باهدف همراهی با این گروه دانست و تأکید کرد: نباید اجازه داد عده‌ای تاریخ به این عظمت را تحریف کنند و آذربایجان تاریخ بزرگی دارد که تاریخ آن تاریخ ایران است.

عاملی با تأکید به اینکه لازم نیست برای آذربایجان تاریخ ساخته شود بلکه تاریخ ایران تاریخ آذربایجان است، اضافه کرد: ما ملت ایران همیشه سربلندی آذربایجان را خواسته‌ایم و پس‌ازاین نیز خواهیم خواست.

وی با اشاره به پخش فیلمی در خصوص موضوع قره‌باغ در شبکه‌های مجازی ادامه داد: همین فیلم خدمات و حسن نیت ایران را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه اردبیل با برخی انتقادها نیز اشاره کرد و افزود: بنده به‌عنوان عالم دین و از سر خیرخواهی سخن می‌گویم و عالم دین هرچند نباید به حکومت کاری داشته باشد اما آنچه لازم است را باید طرح کند و امروز مسئولیت ما تلاش برای انتقال پیام این واقعه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار