بزودی نشانگر رنگی برای مواد غذایی و آشامیدنی

کارشناس مسئول مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: براساس دستور العمل وزارت بهداشت بزودی همه مواد غذایی و آشامیدنی دارای نشانگر رنگی تغذیه ایی می شوند.
کد خبر: ۱۶۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 17 January 2016
 کارشناس مسئول مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: براساس دستور العمل وزارت بهداشت بزودی همه مواد غذایی و آشامیدنی دارای نشانگر رنگی تغذیه ایی می شوند.

 به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، زهره فرخی پور در کارگاه آموزشی نشانگرهای رنگی تغذیه ای اظهار کرد: درج نشانگر رنگی تغذیه ای مصرف کنندگان را از ارزش غذایی مواد مطلع می کند.
وی توضیح داد: با توجه به طرح تحول سلامت و سیاست های وزارت بهداشت در خصوص اطلاع رسانی و افزایش فرهنگ مصرف کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، سازمان غذا و دارو اقدام به تدوین دستورالعمل درج نشانگر رنگی تغذیه ای بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی کرده است.
فرخی پور افزود: ایران جزو معدود کشورهایی است که نسبت به اجرای طرح مذکور بر روی بر چسب محصولات غذایی و آشامیدنی اقدام کرده و بزودی همه محصولات غذایی و آشامیدنی دارای نشانگر رنگی تغذیه ای (چراغ راهنمای تغذیه ای) بر روی طرح برچسب خواهند شد.
وی تاکید کرد: با الصاق نشانگر رنگی بر روی برچسب محصولات تولیدی غذایی و آشامیدنی، مصرف کننده می تواند از محتوای انرژی، قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس هر ماده غذایی آگاه شود.
وی یادآور شد: به این ترتیب با اطلاعات بدست آمده، مصرف کننده نوع و میزان مصرف هر ماده غذایی را بصورت روزانه تشخیص داده و انتخاب می کنند که ویژگی های مذکور بر اساس هر سهم ماده غذایی و با رنگ های مختلف همانند چراغ راهنما مشخص شده است. 
فرخی پور گفت: محصولات غذایی را می توانید با استفاده از نشانگرهای رنگی تغذیه ای و با توجه به مقدار انرژی، قند، چربی، نمک و میزان اسید چرب ترانس موجود در آن انتخاب و به سلامت خود کمک کنید.
به گزارش ایرنا این کارگاه آموزشی یک روزه با هدف آگاه سازی مسئولان فنی کارخانجات و کارگاه های مواد غذایی و بهداشتی استان ایلام، در محل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تشکیل شد./م


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار