ساماندهی آموزش های مهارتی در استان اردبیل

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از ساماندهی و هدایت آموزش های مهارتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 13 January 2016
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فنی و حرفه ای اردبیل ، یونس ممی زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان بر لزوم تبیین جایگاه راهبردی مهارت آموزی در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و خواستار تشکیل شورای راهبردی و هماهنگی آموزش های مهارتی با هدف هماهنگی و هدایت آموزش های مهارتی در منطقه شد.
وی افزود: سرمایه عمومی و اختصاصی اجزای سرمایه انسانی هستند که از طریق آموزش های عمومی و مهارتی اتفاق می افتد.
ممی زاده با اشاره به آموزش متوازن در مهارت آموزی گفت: دانش ، مهارت و نگرش ابعاد شایستگی مهارتی هستند.
وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: اردبیل دارای 11 مرکز آموزش فنی و حرفه ای ، چهار مرکز خواهران و 10 مرکز دو منظوره برادران و خواهران ، 174 کارگاه آموزشی ، 195 آموزشگاه آزاد فعال و شش هزار و 232 استاندارد آموزشی است که در یک سال حدود هزار و 220 دوره برگزار می کند.
وی گفت: آموزش در مراکز ثابت ، آموزش صنایع و صنوف ، آموزش روستاییان و عشایر ، آموزش در پادگان ، آموزش در جوار دانشگاه ، آموزش در سکونتگاه های غیر رسمی ، آموزش آسیب دیدگان اجتماعی و آموزش در زندان از حوزه های فعالیت آموزشی است.
ممی زاده افزود: طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری و توجه به نیازسنجی آموزشی و آینده پژوهی از جمله اقدامات و برنامه های اجرایی این سازمان است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل اقتصاد مقاومتی را اقتصادی مردم بنیاد دانست و گفت: صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند باید به تولید ملی اهمیت دهند.
وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت های مهم کشور در راستای اقتصاد مقاومتی ظرفیت نیروی انسانی است.
ممی زاده افزود: با هدف شعار هر خانواده ایرانی یک نیروگاه ، اجرای دوره آموزشی طراحی سیستم های انرژی خورشیدی در خلخال و سرعین و ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای زمین گرمایی مشگین شهر انجام شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار