همایش ملی بیماریهای گوارش وتغذیه کودکان درچابهار پایان یافت

کد خبر: ۱۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 02 January 2016
بنیانگذار طب گوارش و کبد کودکان ایران پنجشنبه شب در حاشیه مراسم پایانی این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این همایش را تجدید دیدار متخصصان گوارش، کبد و تغذیه کودکان سراسر کشور، تبادل نظر در مورد تازه های بیماریهای گوارشی و آشنایی بیشتر پزشکان متخصص بیماری کودکان عنوان کرد.
دکتر غلامرضا خاتمی اظهار داشت: پزشکان متخصص هر سال یک بار در چنین همایش هایی گردهم می آیند و ضمن تبادل تجربیات و جدیدترین یافته های علمی، بهتر می توانند مشکلات یکدیگر را بررسی کنند.
وی گفت: خوشبختانه در این سه روز بیماریهای شایع کودکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پزشکان پیشکسوت کمک بزرگی به افزایش علم پزشکان جوان کردند.
وی به دستاوردهای خوب این همایش ملی اشاره کرد و افزود: در این همایش ملی تاکید شد کودکانی که دچار ضعف و کم وزنی می شوند باید به استفاده از شیر مادر ادامه دهند و نیازی به قطع شیر مادر نیست.
بنیانگذار طب گوارش و کبد کودکان ایران ادامه داد: همچنین پس از بحث و تبادل نظر اعلام شد نوزادانی که دارای ریفلاکس هستند هیچ احتیاجی به دارو ندارند و نیازی به تغییر غذای مادر نیست و در فاصله دو تا سه ماه خوب می شوند و نیازی به درمان ندارند.
دکتر خاتمی گفت: در این همایش به پزشکان آموختند بچه هایی که در دو ماه اول تولد مدام گریه می کنند نیازی به درمان و شیرخشک ندارند و در طول دو ماه آرامش پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: گریه دو ماه اول کودک پس از تولد بیماری نیست و به والدین هم این تاکید و آموزش داده شود.
وی وضعیت بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان را در مقایسه با سایر استانهای کشور در حد پایین تری دانست و گفت: این استان محرومیت زیادی در زمینه بهداشتی و درمانی دارد.
بنیانگذار طب گوارش و کبد کودکان ایران افزود: بسیاری از خانواده های سیستان و بلوچستان برای تامین مخارج زندگی مانده اند و فقر و کم درآمدی خانوارها سبب شده کمتر به پزشک مراجعه و مراقبت های لازم را انجام دهند.
دکتر خاتمی با بیان اینکه بهداشت، آموزش و فرهنگ در این استان نسبت به سایر نقاط کشور در سطح کمتری قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: با اقدامات خوب دولت، ایجاد امکانات بهداشتی و تامین نیروی انسانی متخصص بسیاری از مشکلات بهداشتی درمانی این منطقه مرتفع شود.
دبیر علمی همایش ملی بیماری های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه روز برگزاری این همایش از 65 مقاله رسیده 45 مقاله بصورت سخنرانی از سوی اساتید برجسته کشوری ارایه شد.
دکتر منیژه خلیلی گفت: در این همایش بیش از 100 استاد برجسته از تجربیات یکدیگر بهره گرفتند و توانستند برخی از اطلاعات پزشکی حوزه بیماری کودکان را به روز کنند.
وی افزود: تاکید فراوان پزشکان بر تغذیه شیر مادر و تشریح مزایای آن برای کودکان از خواسته های شرکت کنندگان این همایش بود.
وی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به سبب برگزاری نخستین همایش ملی برای بحث و تبادل نظر و بررسی بیماریهای کودکان در چابهار تقدیر کرد.
دبیر علمی همایش ملی بیماری های شایع گوارش، کبد و تغذیه کودکان یکی از اهداف برگزاری این همایش ملی را آشنایی بیشتر پزشکان کشور و خانواده های آنان با ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری و توانمندیهای چابهار و استان سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: این هدف به خوبی محقق و سیمای جدیدی از منطقه در اذهان شرکت کنندگان ترسیم شد.
وی از حضور دکتر خاتمی بنیانگذار طب گوارش و کبد کودکان ایران، اساتید پزشکی کشور، معاونان وزارت بهداشت و تلاشهای مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مسئولان محلی و شبکه بهداشت و درمان چابهار در برگزاری این همایش قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار