تاکید امام جمعه بافق بر حفظ حرمت ایام فاطمیه

امام جمعه بافق افزود: در دید و بازدیدهای نوروز به بیان مباحث فاطمی و سبک زندگی آن حضرت پرداخته شود .
کد خبر: ۱۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 18 March 2015
تاکید امام جمعه بافق بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروزبه گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بر برگزاری جلسه های عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) بصورت پرشور تاکید کرد و گفت: جوانان و نوجوانان در ترویج ارزشهای فاطمی و معارف اسلامی تلاش کنند.

این روحانی ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگوی زنان است و این بانوی شهیده در خانه داری، تربیت فرزندان، شوهرداری، برخورد اجتماعی در جامعه و در دفاع از حق و ولایت مداری یک نمونه کامل و اسوه حسنه بوده اند.

وی با بیان اینکه ترویج و گسترش روش و سیره حضرت زهرا(س) در جامعه اسلامی باید به عنوان یک ارزش نهادینه شود افزود: این بانوی بزرگوار ایستاد و مصایب را تحمل کرد و در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسید.

امام جمعه بافق با تاکید بر پاسداری از حرمت و مراعات حق ولایت اهل بیت(ع) اظهار کرد: دین اسلام با جشن و شادی مخالف نیست اما باید شأن و حدود ائمه(س) را رعایت و از افراط، دوری و پرهیز کرد.

وی صله رحم و دید وبازدید را از تاکیدات اسلام خواند و گفت: سنت های اسلامی باید از افراط و تفریط در پذیرایی و شادی که دون شأن ایام فاطمیه وشهادت حضرتش باشد دوری کند.

سلیمانی همچنین مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) را سند مظلومیت ایشان خواند و خاطرنشان کرد: شیعه داغدار این مظلومیت است که قبر بزرگترین و شریف ترین انسان ها مخفی است.

امام جمعه بافق مخفی بودن قبر حضرت زهرای مرضیه (س) را یک مبارزه دانست و گفت: با این حرکت ضمن اثبات مظلومیت حضرت فاطمه (س) این سوال همیشه مطرح است که چرا آن حضرت دستور به مخفی نگه داشتن مکان قبر خود داده اند و علت نارضایتی ایشان از مردم آن روزگار چه بوده است.

به گزارش ایرنا، سلیمانی در پایان برای همه مسلمانان به ویژه دوستداران اهل بیت (ع) آرزو کرد که در بهار فاطمی سالی پر برکت همراه با سلامتی داشته باشند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار