نگاه ویژه به اقلیت های مذهبی در دولت روحانی

مشاور استاندار کرمانشاه در امور اقلیت های مذهبی معتقد است که در دولت یازدهم نگاه ویژه ای به بحث اقلیت های مذهبی شده است.
کد خبر: ۱۴۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 21 December 2015
مشاور استاندار کرمانشاه در امور اقلیت های مذهبی معتقد است که در دولت یازدهم نگاه ویژه ای به بحث اقلیت های مذهبی شده است.

رمضان دهنوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آقای روحانی یکی از شعارهای خود در دوران انتخابات را رسیدگی به موضوع اقلیت های مذهبی عنوان کرد و پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری نیز همچنان بر عهد خود پایبند بود.

وی افزود: انتخاب علی یونسی به عنوان دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت های مذهبی نشان از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع اقلیت های مذهبی دارد.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور اقلیت های مذهبی اعلام کرد: اقلیت های مذهبی در استان کرمانشاه همچون دیگر شهرهای ایران براساس قانون از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

دهنوی افزود: در شهر کرمانشاه یک کلیسای مسیحیان و یک کنیسه یهودیان فعال است و آنان مراسم خاص خودشان را در آنجا برگزار می کنند.

** تبریک میلاد مسیح

وی با اشاره به نزدیکی سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: در تلاش هستیم امسال مراسمی با حضور همه شهروندان و اقلیت های مذهبی استان کرمانشاه برگزار کنیم.

مشاور استاندار در امور اقلیت های مذهبی اضافه کرد: کشیش کلیسای مسیحیان کرمانشاه در تهران ساکن است و تنها برای مراسم خاص خودشان به کرمانشاه می آید.

دهنوی عنوان کرد: امسال در یک تقارن مبارک سالروز میلاد حضرت مسیح همزمان با هفته وحدت و سالروز پیامبرعظیم الشان اسلام است که این موضوع را می توان به فال نیک گرفت.

وی افزود: باید از این فرصت مبارک برای مبارزه با افراط گرایی و ظلم در جهان استفاده کرد.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور اقلیت های مذهبی گفت: با توجه به جنایت های گروهک های تروریستی در جهان این تقارن می تواند اتفاق مبارک و منشا خیر برای تمامی ادیان در راستای مبارزه به افراط گری باشد.

دهنوی یادآور شد: تاکنون در چند مورد نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی از مسئولان استان کرمانشاه برای رسیدگی به امور اقلیت های مذهبی تقدیر کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار