توسعه فضای سبز ارگانیک در ورودی غربی تهران

شهردار منطقه 9 با اشاره به طرح نگهداشت فضای سبز ارگانیک در منطقه از توسعه اجرای این طرح در سطح محدوده خبر داد و گفت: سال آینده این طرح در بخشی از فضای سبز ناحیه 2 توسعه می یابد.
کد خبر: ۱۴۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 19 December 2015
سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: منطقه 9 به عنوان منطقه ای پیشرو در اجرای طرح فضای سبز ارگانیک است و طرح توسعه ای آن را در دستور کار قرار گرفته و در سال آینده در ناحیه 2 اجرایی می شود.

وی با اشاره به نتایج مطلوب نگهداشت بخشی از فضای سبز ناحیه یک منطقه بصورت ارگانیک اظهار داشت: استفاده از کودهای شیمیایی و سموم تهدیدی جدی برای محیط زیست است و باید با استفاده از کودها و آفت کش های گیاه پایه و ارگانیک به حفظ محیط زیست پرداخته و سلامتی خود را تضمین کنیم.

شهردار منطقه 9 تصریح کرد: این طرح با هدف کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی در شهر تهران و دستیابی به محیط زیست پایدار ، ارتقا سلامت شهروندان و حفظ عوامل بیولوژیک در فضای سبز شهری اجرایی شد.

حسینی با بیان اینکه منطقه 9 به عنوان اولین منطقه در شهرداری تهران ،  فضای سبز ارگانیک را در ناحیه یک خود اجرا کرد نیز گفت: این طرح از پاییز 93 در منطقه کلید خورد و تاکنون تحت نظارت ناظرین سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران و حمایت و راهنمایی دانشگاه تربیت مدرس تهران اجرای شد و نتیجه کار هم مطلوب ارزیابی شده است.

وی افزود: برهمین اساس در راستای آگاهی عموم شهروندان ، دوره های آموزشی برای بیش از 2 هزار شهروند اعم از کارگران ، شهروندان و دانشجویان در مراکز آموزش گل و گیاه منطقه نیز برگزار شده است.

شهردار منطقه 9 با اشاره به مشارکت و حمایت دانشگاه تربیت مدرس در تهیه آفت کش گیاهی بصورت نانو کپسول با پایه گیاهی درمنه نیز اذعان داشت: این محصول در کلینیک گل و گیاه فتح به دست آمد و در موسسه تحقیقات کشاورزی به ثبت رسید.

 وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته توانستیم بخشی از بیماری ها در فضای سبز منطقه را با سموم گیاهی درمان کنیم و به شهروندان نیز بسته ها و کودهای ارگانیک بسته بندی شده در این مدت تحویل و در این خصوص نیز آموزش های لازم ارائه می شد.

شهردار منطقه 9 تاکید کرد: اجرای این طرح اقدامی موثر در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و مقابله با بیماری مهلک سرطان است و امیدواریم این طرح در تمامی فضاهای سبز شهر پایتخت اجرایی شود و همگان از نتایج مطلوب آن بهره مند شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار