آمریکا در نسل‌کشی سابقه درخشان دارد

امام جمعه خلخال گفت: آمریکا در نسل‌کشی سابقه درخشان دارد.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 04 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال آمریکا را کشوری با سابقه نسل‌کشی در جهان خطاب کرد و گفت: اصلی‌ترین حامی تروریسم جهانی دولت آمریکا و هم‌پیمانان غربی آنهاست که با پرورش گروه‌های تروریستی و تکفیری در جهت رسیدن به اهداف خود از هیچ ظلمی به مردم دنیا دریغ نکرده‌اند و اکنون ظلم و جنایات آنها در جای جای جهان به وضوح مشاهده‌‌ می‌شود.

وی با یادآوری جنایات آمریکا در مورد حمله اتمی به کشور ژاپن و کشتار بیش از 200 هزار نفر مردم شهر‌های ناکازاکی و هیروشیما اظهار کرد: اولین کشوری‌که حقوق مردم جهان را نقض کرد، دولت آمریکا بود که برای اولین بار از بمب اتم در نسل‌کشی استفاده کرده و حالا چطور می‌شود که این کشور اسم خود را مدعی حقوق بشر گذاشته و در مجامع جهانی حرف از دفاع از حریم انسان و حقوق بشر می‌زند.

امام جمعه خلخال با گرامیداشت روز معلولان خواستار تکریم جامعه به این قشر شد و افزود: در کنار وظیفه مسئولان، مردم جامعه نیز در قبال این قشر وظیفه دارند و همدردی و رسیدگی به امور معلولان و کمک تا حد توان جامعه به این افراد جزئی از وظایف انسانی است.

رشتبری با اشاره به مناسبت مهم هفته سالروز ارتحال جانگداز حضرت رسول اکرم (ص) تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) منادی حق، حق‌جویی و حقیقت بود و توانست فرمان خداوند را بر روی زمین جاری و دین اسلام را که پایه‌هایی از حقیقت داشت در آن تبلیغ و اثبات کند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، خطیب جمعه خلخال با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی و مطرح شدن این نامه به عنوان مهمترین اخبار روز جهان بیان کرد: رهبر انقلاب این بار بی‌واسطه جوانان غربی را از بین مردم برای مخاطب بودن انتخاب کرده‌اند و این نشان‌ می‌دهد که رهبر معظم انقلاب جوانان را آینده‌ساز، حقیقت‌طلب و صادق در قبول حقایق می‌داند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار