وظیفه دانشگاهها مصونیت سازی برای جوانان است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه باید چگونه زندگی کردن را به جوانان بیاموزد.
کد خبر: ۱۳۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 19 November 2015
به گزارش تابناک تبریز،سعید شبستری در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و مسوولان کشوری است و دانشگاه‌ها در این راستا نقش محوری دارند.

وی افزود: شاکله اصلی جامعه را جوانان تشکیل می دهند و اگر امروز شاهد پیشرفت در عرصه های علمی و فناوری، نظامی، اقتصادی و سیاسی هستیم در نتیجه خود باوری و جان‌فشانی جوانان این کشور است.

شبستری تصریح کرد: ایمان در دل جوانان مانند نهالی نورس است که نیاز به تغذیه و مراقبت دارد و این وظیفه دانشگاه‌هاست که برای مصون‌سازی جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی و شبهات دینی برنامه داشته باشد و در کنار آن چگونه زیستن را به جوانان بیاموزند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سرعت رشد تکنولوژی با فرهنگ سازی جامعه تطابق ندارد و این مساله وظیفه دانشگاه‌ها را دوچندان می کند، اساتید دانشگاه‌ها باید الگو و نمود عینی رفتارهای اعتقادی و دینی برای دانشجویان باشند.

وی افزود: اعتیاد، شبهات دینی، خرافه پرستی، ناعدالتی، رانت خواری، تزلزل بنیان خانواده ها، عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و بیکاری مسایلی است که جوان ما را با انواع پرسش‌ها مواجه کرده است و ما باید برای پرسش‌های جوانان جواب مناسب داشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار