آیت الله امینی:

دولت در زمینه عدم استفاده کشاورزان از سموم تلاش کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با وجود تلاش های دولت و سازمان حفاظت محیط زیست مردم از سلامت کامل برخوردار نیستند و باید در زمینه عدم استفاده کشاورزان از سموم، کودهای شیمیایی و عوامل مختلف تلاش شود.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 02 November 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله ابراهیم امینی در دیدار معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: باید بررسی کنیم چرا مشکلات مردم با توجه به اقدام های زیست محیطی همچنان باقی است. 

وی ادامه داد: با این همه تلاش باز هم شاهد افزایش بیماری های جدید هستیم، ضمن اینکه جلوی ازدیاد بیماری های قبلی گرفته نشده است. 

آیت الله امینی ابراز داشت: مردم در گذشته سالم تر بودند و شاهد این همه بیماری نبودیم و بیماری ها کمتر و درمان ها هم موثرتر بود. 

وی گفت: باید ببینیم آیا این داروهای شیمیایی که وجود دارد و توسعه یافته است، خود عامل این بیماری ها نیست؟ در زمان گذشته داروهای شیمیایی وجود نداشت و پزشکان با استفاده از داروهای گیاهی مردم را معالجه می کردند، این مساله که آیا این داروها خود عامل بیماری نیستند نیاز به تحقیق دارد. 

وی اظهار داشت: در گذشته سم پاشی در اراضی کشاورزی به گستردگی امروز نبود و آفات هم کمتر بود، باید ببینیم این سموم خود عامل بیماری ها نیست؟ 

آیت الله امینی اضافه کرد: امروزه شاهدیم در زودرس شدن میوه ها و محصولات کشاورزی تصرفاتی می شود که این خود، آفت زاست و باید تحقیقاتی در این زمینه انجام و جلوی این کار گرفته شود. 

وی گفت: کودهای شیمایی را باید مورد ارزیابی قرار بدهیم که آیا عامل بیماری هستند، نوشابه هایی که مصرف می شود و ضررهایی که این نوشابه ها برای سلامتی مردم دارد را تنها نباید به توصیه مردم برای استفاده نکردن از این نوشابه ها بسنده کنیم بلکه باید جلوی مصرف گرفته شود. 

وی گفت: دولت باید در این مسائل به طور جدی تری وارد و اهتمام بیشتری داشته باشد. 

وی با بیان اینکه یکی از عوامل بیماری ها، ضعف در معنویات است گفت: افسردگی ها و خودکشی ها ناشی از ضعف معنویات است. 

امینی افزود: امروز بیماران تنها به داروها برای بهبود خود چشم دوخته اند، درست است که دارو وسیله ای برای بهبود است اما خداوند رحمان است که شفا می دهد و صرف دارو نمی تواند موثر باشد. 

وی از مادی گرایی در جامعه و در حوزه پزشکی نیز انتقاد کرد و گفت: معنویات را باید در همه پزشکان شاهد باشیم، درست است که معنویات خود بیماران در روحیه و بهبود بیماری آنها خیلی موثر است، اما معنویات در گفتار پزشکان در بهبودی بیماران نقش مهمی دارد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در سفر به شهر مقدس قم در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی سخنرانی کرد. 

سخنرانی و شرکت در همایش جنبش دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم، دیدار با حجت الاسلام اعرافی رئیس جامعه المصطفی، بازدید از مرکز موضوع شناسی فقهی و موزه فقه و زندگی، شرکت در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم و دیدار با مسئولان قضایی و قضات استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معصومه ابتکار به قم است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار