نصب ۱۸۰ هزار کنتور هوشمند برق در هرمزگان تا پایان سال‌جاری

گروه استانها - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به اینکه هوشمندسازی کنتورها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راهبردی این شرکت، گفت: نصب ۱۸۰ هزار کنتور هوشمند تا پایان سال‌جاری در این استان هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۶ 08 October 2025

نصب ۱۸۰ هزار کنتور هوشمند برق در هرمزگان تا پایان سال‌جاری

به گزارش خبرنگار تابناک از استان هرمزگان، حمید ساعدپناه پیش ازظهر چهارشنبه در نشست تخصصی با پیمانکاران و شرکت‌های مجری طرح، افزود: الگوی مصرف ۱۳۱ هزار مشترک پرمصرف استان با اجرای کامل این طرح، تحت نظارت دقیق قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده، اجرای طرح از مشترکان برق سه‌فاز آغاز شده و در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه یک‌هزار و ۷۰۰ کنتور در سطح استان تعویض شده تا اهداف مرحله‌ای طرح محقق شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به فعال بودن ۹۰ هزار کنتور هوشمند پیشین، عنوان کرد: با اجرای تعهدات جدید، شمار کنتور‌های هوشمند استان به ۲۷۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

ساعدپناه با اشاره به توسعه صنعتی هرمزگان و میزبانی سواحل خلیج فارس و دریای عمان از واحد‌های تولیدی متعدد، گفت: ظرفیت ایجادشده از محل هوشمندسازی و محدودسازی مصرف مشترکان پرمصرف، ظرفیت صرفه‌جویی حداقل ۳۰۰ مگاوات انرژی را به همراه خواهد داشت و این میزان صرفه‌جویی، نقش مهمی در کاهش احتمالی خاموشی‌ها و تأمین برق پایدار برای صنایع نیازمند استان ایفا می‌کند.

وی بر پشتیبانی کامل وزارت نیرو از این طرح تاکید کرد و افزود: اعتبارات لازم برای خرید، نصب و اجرای کنتور‌های هوشمند اختصاص یافته و اجرای موفقیت‌آمیز طرح تا پایان سال جاری، مستلزم همکاری موثر میان مدیران ستادی، مناطق و نواحی شرکت با پیمانکاران اجرایی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان خاطرنشان کرد: نصب کنتور‌های هوشمند، نه تنها به تسهیل فرآیند‌های عملیاتی کمک می‌کند، بلکه به‌طور مستقیم بر کاهش هدر رفت انرژی و افزایش پایداری شبکه تاثیرگذار خواهد بود.

ساعدپناه تصریح کرد: تعویض کنتور‌های معمولی با نمونه‌های هوشمند، مزایای متعددی را به همراه دارد که در کانون آن، مدیریت و محدودسازی مصرف مشترکان پرمصرف قرار دارد.

وی با اشاره به تسهیلات جانبی طرح هوشمندسازی، اظهار کرد: فراتر از مدیریت بار، هوشمندسازی فرآیند قرائت کنتور‌ها به شدت آسان‌تر خواهد شد و امکان قرائت از راه دور را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: این دستاورد به‌طور موازی، فرآیند وصول مطالبات را تسهیل کرده و برخورد با بدهکاران را موثرتر می‌سازد و این امر در راستای بهبود وضعیت مالی شرکت توزیع برق است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار