
«علی زندیفر»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان البرز، در گفتوگو با خبرنگار تابناک از استان البرز، در تشریح روند اجرای پروژههای آزادراهی راهداری البرز اظهار کرد: پروژه تعریض باند شمالی آزادراه کرج-قزوین، حدفاصل پل آیتالله هاشمی رفسنجانی تا پلیس راه به طول ۶ کیلومتر و اضافه شدن دو لاین به باند شمالی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد انجام شده است.
وی با اشاره به عملیات اجرای پروژه لاین شمالی آزادراه کرج_قزوین، حدفاصل گلدشت تا بعد از بهشت سکینه که به بزرگراه شهید سلیمانی(کنارگذر شمالی کرج) متصل می شود، افزود: این پروژه با اعتباری بالغ ۶۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال آماده سازی است.
پیشرفت ۹۰ درصدی تقاطع غیر همسطح آیتالله رفسنجانی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان البرز عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی بهسازی و ایمن سازی آزادراه قزوین-کرج حدفاصل تقاطع غیر همسطح آیت الله رفسنجانی تا خروجی پل استاندارد(باند جنوبی) به طول ۲.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد محقق شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه دیگری که به روانسازی تردد و کاهش بار ترافیکی کمک شایانی میکند، یادآور شد: اکنون بهسازی و ایمن سازی باند جنوبی آزادراه کرج - قزوین حد فاصل پل استاندارد تا پل فردیس و محوطه جلوی مترو کرج به طول ۳.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد انجام شده است.
حذف نقاط پرخطر یکی از مهمترین برنامههای راهداری البرز
زندیفر با بیان اینکه حذف نقاط پرخطر یکی از مهمترین برنامههای راهداری برای کاهش حوادث جادهای است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی حذف نقاط حادثه خیز پمپ بنزین ۱۱۰ در محدوده خروجی کوهسار با پیشرفت ۶۰ درصدی و همچنین حذف نقاط حادثه خیز هیو در محدوده پل نظرآباد با پیشرفت ۸۵ درصد در حال انجام است.
وی با اشاره به اجرای عملیات تعریض پل رودخانه کرج در ضلع شمالی آزادراه تهران کرج حدفاصل کندرو گفت: همچنین تعمیر و مرمت پل ها و آبروهای آزادراهی و بزرگراهی تهران-کرج-قزوین رودخانه کرج، کلاک، کوهسار غربی، کردان و... با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد نیز، در حال آماده سازی است.
گفتنی است؛ استان البرز به عنوان یکی از پرترددترین کریدورهای کشور محسوب می شود که اقدامات راهداری نقش به سزایی در کاهش تصادفات و حذف نقاط حادثه خیز و رفع گره های ترافیکی دارد.
گفتوگو: مریم ابوئی مهریزی
انتهای پیام/