
«کیهان حسینی» معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره پست استان کرمانشاه در گفتوگو با خبرنگار تابناک در استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حجم مرسولات در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: هر ساله در مهرماه با رشد قابل توجه مرسولات وارده و صادره مواجه میشویم، زیرا بخش زیادی از خریدهای اینترنتی مردم در این ایام انجام میگیرد.
وی افزود: برای پاسخگویی به این افزایش تقاضا، بخشی از خدمات توزیع به شرکتهای خصوصی برونسپاری شده و این امکان فراهم شده است که در دورههای اوج کاری ظرفیت نیروها حداقل ۲۵ درصد و حتی تا ۵۰ درصد افزایش یابد. همچنین کارکنان دولتی در بخشهایی که حجم کار کمتری دارند به کمک فرآیند توزیع میآیند تا خدمات بدون وقفه ارائه شود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره پست استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه هیچ نگرانی بابت اختلال در خدمات وجود ندارد، ادامه داد: توزیع مرسولات در مهرماه مطابق با تعهدات SLA (توافقنامه سطح خدمات) انجام خواهد شد و برنامهریزیها بهگونهای است که مردم کمترین تغییر یا تأخیری را احساس نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع نرخ خدمات پستی پرداخت و گفت: امسال در برخی سرویسها حدود ۳۰ درصد افزایش نرخ داشتیم، اما همچنان تعرفههای پست پایینتر از بازارهای موازی است.
حسینی تصریح کرد: مطالعات تطبیقی نشان میدهد خدمات پستی نسبت به پایانههای باربری و شرکتهای خصوصی ارزانتر است و این موضوع نه بهعنوان امتیاز، بلکه وظیفهای است که شبکه ملی پست بر عهده دارد. به همین دلیل هیچگاه افزایش نرخها بهگونهای نبوده که به سبد هزینه خانوار فشار بیاورد.
وی اظهار کرد: در برخی سرویسهای جدید مانند اکسپرس، حتی نرخها نسبت به گذشته پایینتر آمده تا جذابیت بیشتری برای مشتریان ایجاد شود. از سوی دیگر برای مشتریان کلان و فعالان تجارت الکترونیک، معافیتها و تخفیفهایی نیز در نظر گرفته شده است.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره پست استان کرمانشاه ذر پایان گفت:پست در بخشهای روستایی و مناطق دورافتاده همچنان دچار زیان است و هزینه جابهجایی یک مرسوله در برخی مواقع چند برابر درآمد آن تمام میشود، اما این موضوع پذیرفته شده تا خدمات پستی بهطور عادلانه در دسترس همه مردم باشد.
انتهای پیام/