به گزارش خبرنگار تابناک از استان البرز، حسین مهاجری، عصر امروز در دویست و چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بازدید نماینده مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورای شهر کرج از آخرین وضعیت مترو کرج، اظهار کرد: متاسفانه انتظارات مردم و نمایندگان مردم در خصوص راه اندازی قطار شهری کرج هنوز محقق نشده است.
وی افزود: زمانیکه عملیات احداث مترو در ۲۰ سال گذشته آغاز شد، پیش بینی می شد طی چند سال بعد به بهره برداری می رسد و وضعیت حمل و نقل شهر کرج بهبود می یابد. اما دو دهه همچنان با وجود چالش راه اندازی صورت نپذیرفته است.
قراردادی برای خرید رام قطار منعقد نشده است
عضو شورای اسلامی شهر کرج رام های قطار و دپوی مترو را پاشنه آشیل این پروژه عظیم دانست و گفت: راهکارهای مختلفی برای تأمین رام قطار همچون خرید رام از کشور چین، خرید قطار دسته دوم، تعمیر قطار و ... طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت مقرر شد راههای مختلف تامین رام قطار پیگیری شود، اما این موضوع به طور جدی پیگیری نشده و قراردادی برای خرید رام قطار منعقد نشده است.
وی بر ضرورت تصمیم گیری مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر در خصوص راه اندازی پروژه مترو کرج تاکید کرد و افزود: متاسفانه یکی از موضوعاتی که تصمیم گیری را به تعویق انداخته، اطلاعات و آمارهای نادرست و ناقص است که به مدیریت شهری داده شده است.
مهاجری خطاب به شهردار کرج گفت: انتطار می رود همبستگی و تصمیم جمعی براساس واقعیات و مشکلات و راهکاری پیش رو، گرفته شود. بنده مخالف راه اندازی مترو نیستم، هماهنگی بین مدیران ارشد قطار شهری و شهرداری نیست، در این راستا مسائلی مغفول مانده که باید طی جلساتی بررسی شود.
دانشگاه تلاش می کند زمینی به شهرداری واگذار نکند
وی در خصوص استقرار محل دپوی مترو در دانشگاه خوارزمی مطرح کرد: مقرر شده بود از طریق دستگاه قضا محل مدنظر برای دپو اختصاص پیدا کند و دانشگاه تلاش می کند زمینی به شهرداری واگذار نکند و مکاتبات و پیگیری هایی هم از مراجع مختلف سطوح ملی پیگیری کرده است. بنابراین باید محل دیگری برای دپو در نظر گرفته شود.
فاز اول احداث دپوی قطار شهری کرج ۲ سال زمان می خواهد
عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: عملیات احداث دپوی مترو زمانبر است و برای فاز اول حداقل ۲ سال زمان لازم است تا ابنیه و تجهیزات و ماشین آلات با اعتبار چند هزار میلیارد تومان محقق شود.
وی عنوان کرد: راه اندازی مترو حدفاصل ایستگاه شهید سلطانی تا چهارراه طالقانی، سه راه گوهردشت و چهل و پنج متری نیازمند تصمیمات جدی و جمعی مدیریت شهری است، چراکه وعده های که برای مترو داده شده نارضایتی و کاهش اعتماد مردم را به دنبال داشته است. بر همین اساس سازمان قطار شهری برنامه زمانبندی دقیق با نیازهای دقیق در جهت تکمیل و راه اندازی قطار شهری ارائه دهد.
/س/