به گزارش تابناک از البرز، به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف کرج، مهدی سلطانی حضور پررنگ عوامل قاچاق پوشاک در بازار مصرف را یک چالش حاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و ضرورت رفع این معضل را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تجربه سال های دور و نزدیک بیانگر این حقیقت است که مبارزه با قاچاق پوشاک بدون برنامه ریزی فرهنگی با موفقیت در حد انتظار همراه نخواهد شد و بازار مصرف همچنان جولانگاه عوامل قاچاق پوشاک خواهد بود.
وی تصریح کرد: ضروری است همراه با مبارزه با قاچاق پوشاک، با اقدامات فرهنگی و حرکت در مسیر تبلیغات هوشمندانه، کاهش تقاضای خرید البسه قاچاق مورد توجه خاص قرار گیرد تا افزایش میل خرید و مصرف پوشاک داخلی را تجربه کنیم.
رئیس اتحادیه پوشاک کرج لزوم اجرای دقیق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد تأکید قرار داد و گفت: متاسفانه قاچاق پوشاک به عنوان یک چالش جدی اقتصاد اصناف و صنایع پوشاک البرز را مورد تهدید جدی قرار داده است.
سلطانی بیان کرد: عوامل قاچاق پوشاک علاوه بر لطمه به اقتصاد و اشتغال سعی دارند بیاعتمادی نسبت به برندهای ایرانی را در اذهان و افکار عمومی ترویج کنند.
وی با استناد به تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا ضرورت برخورد مؤثر با قاچاقچیان پوشاک در بازار مصرف کلان شهر کرج را مورد تاکید قرار داد و نسبت به مزایای مصرف کالای داخلی تاکید و افزود: صرفا برخورد انتظامی با قاچاق پوشاک کافی نیست و ضروری است با ایجاد یک جریان رسانهای و فرهنگی مستمر جذابیتهای کاذب پوشاک قاچاق در نگاه مصرفکنندگان را کاهش دهیم.
رئیس اتحادیه پوشاک کرج تصریح کرد: امروز بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، محصولاتی با کیفیت، طراحی روز و قیمت رقابتی عرضه میکنند، اما نبود تبلیغ مؤثر باعث شده همچنان پوشاک خارجی قاچاق و فاقد کیفیت در ذهن برخی از مردم مطلوب جلوه کند.
سلطانی ترویج فرهنگ مصرف پوشاک ایرانی را راهکاری کلیدی برای پایداری صنعت نساجی البرز و کشور دانست و گفت: ضروری است فرهنگ استفاده از پوشاک ایرانی، بهویژه در میان نسل جوان نهادینه شود و تحقق این مهم مشارکت فعال رسانهها، نهادهای آموزشی، فعالان فرهنگی و تولیدکنندگان را طلب می کند.
وی ضمن اعلام آمادگی این اتحادیه، برای همکاری با همه دستگاههای فرهنگی و نظارتی در مسیر ترویج فرهنگ مصرف پوشاک تولید داخلی به اصناف تاکید کرد: از خرید و فروش کالای فاقد فاکتور رسمی که خارج از ضوابط قانونی است جدا خودداری کنند.
رئیس اتحادیه پوشاک کرج عنوان کرد: شفافیت در زنجیره تأمین و فروش قطعا با اعتماد مصرفکننده همراه می شود و بستر را برای حذف کالای قاچاق از بازار مهیا می کند؛ برندهای ایرانی توان رقابت دارند و کافی است از آنها حمایت رسانهای شود.
سلطانی افزود: وظیفه ماست که نهتنها از منظر قانونی، بلکه از منظر فرهنگی، به اقناع جامعه بپردازیم و زمینه را برای رونق صنعت ملی فراهم کنیم.
/ع