به گزارش خبرنگار تابناک از کرمان، محمدرضا فرحبخش اظهار داشت: کمبود زیرساختها و تجهیزات هنرستانها موجب شده است حدود ۱۰ هزار دانشآموز کرمانی به ناچار رشتههای نظری را انتخاب کنند، استان کرمان برای رسیدن به میانگین کشوری ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی نیاز دارد.
وی افزود: مدرسه بستر اصلی رشد، پرورش استعدادها و تقویت هویت ملی و دینی دانشآموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نقش برجسته خیران مدرسهساز، تصریح کرد: این افراد نقشی اساسی در پیشرفت کشور و ساختن آینده بهتر دارند.
فرحبخش، وجود مدارس استاندارد را نخستین گام در مسیر تحقق عدالت آموزشی دانست و تاکید کرد: خیران همواره همراه آموزش و پرورش بودهاند و این مجموعه باید از ظرفیت آنان در همه ارکان نظام تعلیم و تربیت بهرهمند شود، از این رو امیدواریم در سایر حوزهها نیز شاهد مشارکت جدیتر خیران باشیم.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فضا و ساختمان را یکی از زیرنظامهای اساسی دانست و یادآور شد: برای ساخت، استانداردسازی و بهسازی مدارس استان کرمان، همکاری مردم، خیران و نهادهای دولتی و غیردولتی ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان گفت: هماکنون ۱۰ هزار دانشآموز کرمانی به دلیل کمبود هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش و کمبود تجهیزات، ناچار به ادامه تحصیل در رشتههای نظری هستند.
/ع