سرای ایرانی بلای جان فروشنده اصفهانی

گروه استان‌ها- با وجود شکایات فراوان از فروش کالاهای دستدوم و نقض ادعای «تضمین قیمت»، مجموعه «سرای ایرانی» با گسترش شعب و ایجاد انحصار، ضربهای سهمگین به کسب وکارهای کوچک وارد کرده است. تحقیقات نشان میدهد چنین مراکزی تا ۷۰ درصد فروش بنگاههای خرد را کاهش می دهند؛ روندی که در بحران اقتصادی ایران به فاجعه دامن زده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳ 12 March 2025

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، با وجود نارضایتی و شکایات متعدد از سمت مردم، مرکز خرید'سرای ایرانی' که در سال‌های اخیر با صرف هزینه‌های گزاف تبلیغاتی بر سر زبان‌ها افتاد، همچنان به شیوه قبل به فعالیت خود ادامه داده و شعب خود را در شهر‌های مختلف افزایش می‌دهد.

با وجود اینکه در تبلیغات گسترده این فروشگاه، 'خدمات پس از فروش؛ تضمین کیفیت و تضمین قیمت به عنوان مزیت خرید از این فروشگاه عنوان می‌شود تجربه‌های برخی از خریداران و شکایات متعددی که در دستگاه قضایی از این فروشگاه صورت گرفته است خلاف این ادعای تبلیغاتی را به اثبات می‌رساند، تا جایی که برخی از مشتریان متوجه خرید کالای دست دوم به جای نو شده‌اند.

با بررسی قیمت‌های این فروشگاه با فروشگاه‌های دیگر به راحتی می‌توان به غیر واقعی بودن ادعای 'تضمین قیمت' این فروشگاه پی برد و همان محصول را در فروشگاه‌های دیگر با شرایط اقساطی و بسیار ارزانتر تهیه کرد، تجربه‌های مشتریان سرای ایرانی نشان می‌دهد بر خلاف هیاهوی تبلیغاتی گسترده، هیچگونه پاسخگویی در قبال قیمت بالاتر از بازار وجود ندارد و در سکوت رسانه‌ای عجیب همچنان به شیوه سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

🧷تاثیر بر فروشگاه‌های کوچک

طبق شواهد میدانی به دست آمده توسط خبرنگار تابناک در اصفهان، از زمان تاسیس این مرکز خرید، به فروشگاه‌های کوچک  به ویژه در بازار لوازم خانگی  آسیب جدی وارده شده و انحصار محسوسی در این بازار به وجود آمده است.

با توجه به نارضایتی و تجربه‌های نامناسب برخی از خریداران، و کاهش فروش فروشگاه‌های کوچک، صرفاً مالکان این مرکز خرید از وضعیت فعلی سود می‌برند.

🧷تحقیقات علمی درباره عوارض مراکز خرید

تحقیقات گسترده‌ای در دانشگاه‌های معتبر جهان در باره "تاثیر مراکز بزرگ خرید بر کسب و کار‌های کوچک و متوسط" صورت گرفته است.

طبق این تحقیقات "تنها ۱۴ درصد از مشاغل کوچک و متوسط توانسته‌اند به تهدید رقابتی مراکز بزرگ خرید پاسخ دهند" و تاثیرات منفی را کنترل کنند.

همچنین به میزان قابل توجهی تعدیل نیرو از زمان افزایش فروش مراکز خرید صورت گرفته است.

بر اساس این تحقیقات بیش از ۷۰ درصد از کسب و کار‌های کوچک و متوسط کاهش فروش را تجربه کرده و بیش از ۵۰ درصد از آنها حدود نیمی از مشتریان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار