مرزبان نظری در گفتوگو با خبرنگار تابناک در کرمانشاه، اظهار کرد: در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم جلسهای با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاونین نوسازی مدارس استان کرمانشاه و روسای آموزش و پرورش نواحی سه گانه در محل اداره کل نوسازی مدارس برگزار شد.
وی افزود: مردمی بودن نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی، رویکرد اصلی و وجه تمایز آن به شمار میرود و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، تمامی تلاشها باید در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم باشد، در این مسیر، هر فرد با هر نوع مشارکتی، حتی اگر تنها چند ساعت وقت بگذارد، میتواند در این نهضت ملی سهیم باشد.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اشاره به تراکم بالای ۳۵ نفر در برخی کلاسهای درس، تصریح کرد: این وضعیت نه تنها کیفیت آموزش را تحت تأثیر قرار میدهد، بلکه میتواند به سلامت روحی و جسمی دانشآموزان آسیب بزند.
نظری در ادامه عنوان کرد: تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۴، باید ۱۸ مدرسه سنگی با بیش از ۱۰ دانشآموز و ۱۰۷ مدرسه کانکسی تا پایان سال ۱۴۰۳ ساماندهی شوند.
وی تأکید کرد: هدف ما ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانشآموزان است و امید است با همکاری نهادها و خیرین، مشکلات موجود را به حداقل برسانیم، که نشاندهنده عزم جدی مسئولان برای بهبود شرایط آموزشی و فراهم کردن بستر مناسب برای یادگیری در استان کرمانشاه است.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در خصوص بررسی طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی گفت: ظرفیتهای موجود در شهرستان و املاک مازاد آموزش و پرورش که قابلیت واگذاری دارند، میتوانند به مولدسازی و توسعه فضاهای آموزشی کمک کنند.