حسین شیزرپور در گفت و گو با خبرنگار تابناک در استان البرز با اشاره به ابزارها و فرصت های اطلاع رسانی به منطور بهبود روابط بین شهروندان و مدیریت شهری ، استفاده از فناوری ارتباطات در راه تحقق اهداف و سیاست های کلان شهروند محوری ، آسیب شناسی و نظارت را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و در این راستا نیز تغییر رویکرد در سامانه ۱۳۷یکی از برنامه ها بود.
مشاور شهردار کرج با اشاره به تاکید شهردار محترم کرج و دغدغه اعضای محترم شورای اسلامی شهر کرج افزود: تلاش های بی وقفه همکاران ستادی اداره کل بازرسی، سامانه 137 و سایر مدیران و مسولان در مناطق و سازمان ها بیانگر اصلاح فرایند ارائه خدمت و پیگیری مشکلات ارجاع شده از سوی شهروندان می باشد.
وی با اشاره به اینکه سامانه 137شهرداری کرج به عنوان پل ارتباطی موثر میتواند یک سامانه پاسخگوی ۲۴ساعته صدای شهروندان باشد گفت: در بررسی های صورت گرفته اهم موضوعات اعلامی توسط شهروندان در شش حوزه خدمات شهری، حملونقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی، مالی و اداری، شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی تقسیمبندی میشود که بر همین اساس عمده موضوعات اعلامی در حوزه خدمات شهری توسط شهروندان که به شرح ذیل می باشد:
امور مربوط به نحوه ارائه خدمات شامل میادین میوه و ترهبار، آرامستان بهشت سکینه (س) و خدمات ایمنی و آتشنشانی، جمع آوری سگهای بلاصاحب، طعمهگذاری محل زندگی موش ها و حیوانات موذی، زیباسازی و چشمانداز شهری، پاکسازی دیوارها، تبلیغات و تابلوهای غیرمجاز، امور مربوط به وسائل بازی، امکانات ورزشی و تجهیزات بوستانها و فضای سبز، رفع آلایندههای صوتی و زیست محیطی ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی و کارگاهی درون شهری، رفع سد معبر اصناف، دستفروشان و مصالح ساختمانی، نظارت و جمعآوری زباله، درخواست نصب و جانمایی سطلهای مکانیزه، امور مربوط به بازیافت و تفکیک زباله ها از مبدأ، کشتار و نگهداری غیرمجاز دام و رفع آبگرفتگی و برفروبی معابر، آلودگیهای صوتی ناشی از ساخت وساز می باشد.
در حوزه حملونقل و ترافیک: موارد مربوط به کیفیت و کمیت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و خدمات کارکنان مربوطه، نصب و یا ترمیم علائم ترافیکی، ایمنی و خط کشی معابر، نصب و مکانیزهکردن پلهای عابر پیاده و نصب سرعتگیر و در حوزه فرهنگی و اجتماعی: جمعآوری و ساماندهی متکدیان، کارتنخوابها و افراد متجاهر، تجهیزات و نحوه عملکرد مجموعههای فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری انجام می شود.
حوزه شهرسازی و معماری، ساختوسازهای غیرمجاز و فاقد ایمنی، تغییر کاربری و توسعه واحدهای تجاری غیرمجاز، نحوه صدور پروانه ساختمانی از موضوعات عمده شهروندان است.
حوزه فنی و عمرانی: مرمت، لکهگیری و روکش آسفالت معابر، اصلاح شیب هندسی، مرمت و جدول گذاری جویها و قنوات، اعلام عدم ایمنی ساختمانها در مناطق شهری اشاره کرد.
شیزرپور اظهار داشت: شهروندان میتوانند بدون وقفه و تعطیلی در 24 ساعت از شبانهروز با سامانه ارتباطات مردمی 137 شهرداری از طریق شماره گیری 137 ویا شماره پیام کوتاه 100011370 و یا سایت اینترنتی 137.karaj.irتماس حاصل نمایند.
مشاور شهردار و مدیرکل بازرسی شهرداری کرج درپایان ضمن تشکر از همه شهروندان که برای داشتن شهر خوب یاری گری مدیریت شهری هستند گفت: برخورد شایسته با شهروندان همواره مورد تاکید بوده و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه برخورد دور از شأن اداری و عدم تکریم ارباب رجوع، از طرف کارشناسان سامانه 137 موضوع را به اداره پاسخگویی به شکایات، مستقر در اداره کل بازرسی شهرداری منعکس نمایند.
/س