سید علی یزدیخواه در گفت و گو با خبرنگار تابناک در استان تهران اعلام کرد: در جلسات متعدد و با حضور کارشناسان تخصصی، ما چهار راهحل جایگزین برای بهبود وضعیت تردد در این محورها شناسایی و طراحی کردهایم. این راهحلها شامل عقبنشینی مغازهها از مسیرهای اصلی، اصلاح هندسی مسیرها به منظور افزایش ظرفیت و روانتر شدن جریان ترافیک، ایجاد خط دوم در برخی از محورها برای تقسیم تردد خودروها و عابرین پیاده، و همچنین احداث جاده کمکی کمربندی قرچک است.
وی در ادامه افزود: عقبنشینی مغازهها از مسیرهای اصلی نه تنها فضای بیشتری برای عبور و مرور خودروها فراهم میکند، بلکه موجب ایجاد محیطی امنتر برای عابرین پیاده نیز خواهد شد. اصلاح هندسی مسیرها با افزایش تعداد خطوط و بهینهسازی تقاطعها، میتواند به کاهش زمان سفر و جلوگیری از تجمع خودروها کمک شایانی کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، در ادامه، به اهمیت ایجاد خط دوم در محورهای اصلی اشاره کرد: ایجاد خط دوم در برخی از محورها این امکان را فراهم میکند که تردد خودروها به صورت موازی و بدون تداخل با جریان اصلی انجام شود. این اقدام نه تنها موجب افزایش ظرفیت ترافیک میشود، بلکه در مواقع اضطراری امکان تخلیه سریعتر جادهها را نیز فراهم میسازد.
یزدیخواه، همچنین درباره جاده کمکی کمربندی قرچک گفت: احداث جاده کمکی کمربندی قرچک یکی از پروژههای کلیدی ماست که هدف آن ایجاد یک مسیر جایگزین برای کاهش فشار ترافیکی بر مسیر اصلی است. این جاده کمکی با اتصال مناسب به سایر مسیرهای اصلی و کاهش فاصله مسیرها، میتواند نقش مهمی در بهبود جریان ترافیک ایفا کند.
وی بیان کرد که تمامی این طرحها با بودجهای مقرونبهصرفه و در بازه زمانی کمتر از یک سال اجرایی خواهد شد. ما با همکاری نهادهای مرتبط و استفاده از فناوریهای نوین، تلاش داریم تا این پروژهها را در کوتاهترین زمان ممکن به اجرا برسانیم. هدف ما ایجاد تحولی پایدار در زیرساختهای حملونقل و پاسخگویی به نیازهای روزافزون مردم عزیزمان است.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، در پایان تاکید کرد: این اقدامات نه تنها به بهبود شرایط تردد کمک میکند، بلکه موجب ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و افزایش رضایت عمومی خواهد شد و ما متعهدیم که تمامی تلاش خود را برای تحقق این اهداف انجام دهیم و امیدواریم که با همکاری جامعه و نهادهای مختلف، شاهد تغییرات مثبت و ملموس در وضعیت ترافیکی منطقه باشیم.
/س