چشم انداز رؤیایی آزاد راه فارس در سال 1400

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه درصد آزادراه‌های استان اکنون صفر است، گفت: تا سال 1400 باید طول آزادراه‌های شیراز به 500 کیلومتر برسد.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 28 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: هوشنگ عشایری سه‌شنبه 5 آبان در دیدار اعضای شورای راه و مسکن استان فارس با آیت‌الله ایمانی، گفت: استان فارس هم‌اینک 12.5 درصد از کل راه‌های همسنگ کشور را دارد و به این لحاظ رتبه اول است.

وی با اشاره به اینکه 2500 کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد اما فارس سهمی از آن ندارد، خاطرنشان کرد: 230 کیلومتر آزادراه شیراز- اصفهان در حال احداث است.

عشایری گفت: آزادراه شیراز اصفهان در دو بخش 115 کیلومتری اجرایی شده و از پایان سال 89 عملیات اجرایی آن با جذب سرمایه‌گذار در یک بخش آغاز شد و از سال 92 در بخش دوم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در شش قطعه، عملیات احداث آزادراه شیراز- اصفهان، در حال پیگیری است، گفت: در دو قطعه 60 درصد پیشرفت فیزیکی و در مابقی قطعات بین 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و امیدواریم تا پایان سال 96 این پروژه آماده بهره‌برداری باشد.

عشایری اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده برای احداث آزادراه یاد شده را بالغ بر 1500 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: سال گذشته 200 میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت به این پروژه اختصاص یافت و امسال هم امیدواریم همین میزان اعتبار از محل اوراق مشارکت به پروژه تزریق شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در عین‌حال گفت: قرار بود این پروژه سال 94 به بهره‌برداری برسد اما به‌دلیل آنکه یک عملیات اجرایی یک قطعه پایان سال 89 و یک قطعه در سال 92 آغاز شد، زمان بهره‌برداری نیز به تاخیر افتاد.

عشایری با یادآوری اینکه عملیات اجرایی کنارگذر شرق اصفهان نیز آغاز شده است، گفت: با تکمیل این کنارگذر و پس از اتصال آزاده راه شیراز- اصفهان به آن، فاصله شیراز به تهران حدود 200 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس حجم مسافر جابه‌جا شده در سال گذشته توسط زیرساخت‌های حمل و نقلی این استان را حدود 15 میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: حجم خط‌آهن‌های استان فارس طی سال‌های آتی توسعه قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار