به گزارش تابناک از هرمزگان، به نقل از کشتی سازی فراساحل، نماینده رییسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه مبتنی بر دریا روز چهارشنبه در این نشست، بر ضرورت ایجاد تحرک بیشتر در صنعت کشتیسازی تاکید و مساله تامین مالی طرحها (چهار فروند شناور کانتینربر) را مهم ارزیابی کرد.
علی عبدالعلیزاده پیشنهاد کرد تا با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی، سیستم بانکی و صندوق حمایت از صنایع دریایی، مکانیزم مناسبی برای تامین مالی این طرحها طراحی شود.
وی بیان کرد: اختلافات موجود بین مجتمع کشتیسازی ایزوایکو و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نباید بهعنوان مانعی برای پیشرفت همکاریها دیده شود بلکه باید این اختلافات با راهکاری منصفانه و قانونی حل و فصل شود.
محمد رضا مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از برنامههای آینده و چالشهای پیشرو پرداخت و تاکید کرد: استفاده حداکثری از ظرفیتها و توانمندیهای داخلی در ساخت و تعمیر شناورها از اولویتهای اصلی این شرکت است.
رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز با اشاره به اهمیت نقش صنعت در توسعه اقتصاد دریامحور گفت: هدف این سازمان ایجاد همکاری موثرتر بر پایه تعاملات کارشناسی و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در صنعت کشتیسازی داخلی است.
فرشاد مقیمی، ضمن ابراز خرسندی از نگاه مثبت مدیرعامل شرکت کشتیرانی، خواستار اقدام عملی برای سفارش ساخت شناورها از سوی این شرکت به ایزوایکو شد.
انتهای پیام/ع