رضا کارخانه در گفتگو با خبرنگار «تابناک» در پردیس با اشاره به ویژگیهای استفاده از فناوری درزگیری آسفالت اظهار داشت: شهر پریس به دلیل توپوگرافی کوهستانی به ویژه در فصول سرد سال با معضل اختلاف دما طی ساعات مختلف روز مواجه است.
وی ادامه داد: این اختلاف دما سبب بروز آسیب به روکش آسفالت معابر و در نهایت فرسایش تدریجی و تخریب کامل آسفالت میانجامد.
این مسئول ادامه داد: فرسودگی روسازیها اغلب خود را به شکل ترک لایهها نشان میدهد و اگر این ترک خوردگیها ترمیم نشود، خرابی لایه را افزایش داده و به کاهش عمر آسفالت منتهی میشود.
شهردار پردیس بیان داشت: در ادامه این روند تدریجی، نفوذ آب سطحی قدرت لایههای زیرین را کاهش داده و منجر به ترکهای عریضتر و ایجاد چالهها میشود.
کارخانه اضافه کرد: روشهای متعدد برای تعمیر ترکها در روسازی آسفالت وجود دارد، اما طرحهای درزگیری با ماستیک پلیمری یکی از بهترین و کم هزینهترین روشها در این زمینه است.
وی با اشاره به چگونگی اجرای این شیوه از آسفالت اظهار داشت: طرح درز گیری آسفالت بعنوان روشهای نگهداری پیشگیرانه و اصلاحی آسفالت، سبب جلوگیری از زوال زودرس شده و افزایش عمر آسفالت را در پی دارد.
این مسئول تصریح کرد: از این رو، واحد فنی عمرانی شهرداری پردیس نسبت به اجرای طرح درزگیری آسفالت اقدام کرد.
به گفته شهردار پردیس، پروژه مذکور بر اساس اولویت بندی از پیش تعیین شده در نقاط مختلف شهر صورت اجرایی به خود میگیرد.
کارخانه ادامه داد: همچنین برای کاهش اخلال در ترافیک شهری و عدم ایجاد مزاحمت برای مردم، طرح مذکور طی ساعات پایانی روز اجرا میشود.
انتهای پیام/ع