به گزارش خبرنگار تابناک از استان خراسان رضوی، ناصر صداقت امروز سه شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ در رویداد «رسانه در نقش همکار برای مدیریت پایدار آب شهری» که با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد، اظهار کرد:: در چنین شرایطی، تخصیص نشان «شهر، دوستدار آب» به شهر مشهد توسط کمیسیون ملی یونسکو در ایران، به منزله بستری برای تغییر شرایط، فرصتی بیبدیل برای چرخش از مسیر ناپایداری به گردونه اقدامات پایدار جهت تامین منابع و تنظیم مصارف آبی به شمار میرود.
مسئول شهر دوستدار آب شهرداری مشهد تصریح کرد: با برگزاری رویداد "رسانه در نقش همکار برای مدیریت پایدار آب شهری" بدنبال زمینهسازی تحقق هرچه بهتر این مهم با بهرهگیری از ظرفیتهای تخصصی و تعاملی بخش رسانه هستیم تا ضمن همراهسازی شهروندان در مصرف بهینه آب، با ایجاد دانش و مطالبهگری اجتماعی، تسهیل کننده هر اقدام مفیدی برای نجات آب در دشت مشهد باشیم.
صداقت به برپایی نخستین جشنواره فرهنگی و هنری مشهد شهر دوستدار آب اشاره کرد و افزود: این جشنواره شامل چهار بخش فیلم کوتاه، عکس، پوستر و کاریکاتور با موضوع نقش و مسئولیت شهروندان و زائرین در راستای اهداف مشهد؛ شهر دوستدار آب برگزار میشود و علاقمندان تا ۳۰ دی ماه میتوانند آثار خود را از طریق سایت www.wfc-festival.ir ارسال کنند.
مسئول شهر دوستدار آب شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین جشنواره سرود کودک و نوجوان با عنوان "نخستین واژه آب" با محوریت اجرای گروه سرود، تکخوانی و تولید قطعه موسیقی با کلام از اواخر آبانماه با محوریت شرکت آب و فاضلاب مشهد و درقالب اهداف مشهد شهر دوستدار آب آغاز خواهد شد..
نقش پر رنگ رسانهها در تحقق هدف سند، مشهد شهر دوستدار آب
مسئول شهر دوستدار آب شهرداری مشهد گفت: رویداد «رسانه در نقش همکار برای مدیریت پایدار آب شهری» بر نقش پر اهمیت رسانهها در اطلاع رسانی درست به مردم و پیگیری مطالبات از آن دسته از دستگاههایی که به تعهدات و وظایف مشخص شده خود در این سند به درستی عمل نکردهاند، تاکید دارد.
صداقت افزود: ما سند آموزشی و فرهنگی «مشهد، شهر دوستدار آب» را برای مدیریت و مصرف بهینه آب و اطلاع رسانیهای لازم در این رابطه به مردم تدوین کردهایم و هدف از تدوین این سند به نتیجه مطلوب رسیدن آن یعنی مدیریت بهینه مصرف آب است.
مسئول شهر دوستدار آب شهرداری مشهد در این رویداد اظهار کرد: سند «مشهد، شهر دوستدار آب» اولین سند ملی است که با همکاری تمامی دستگاههای دخیل در بحث مدیریت آب برای تاکید بر لزوم اهمیت بحث فرهنگی در مدیریت بهینه آب تدوین شده است به طوری که که ما با ۲۶ دستگاه جلسات مختلفی را برگزار کردیم و حدود ۹ ماه تدوین این سند زمان برده است و سه کار گروه تولید محتوا، کارگروه رسانه و کارگروه ارزیابی و اثر بخشی برای این موضوع را مشخص کردهایم.
وی ادامه داد: طبق این سند، قرار است هر ۶ ماه عملکرد دستگاههای مختلف در این رابطه را بررسی کنیم و گزارش تهیه شود تا مشخص شود ما تا چه اندازه از برنامه و اهداف این سند عقب ماندهایم.
صداقت عنوان کرد: نقش رسانهها در اطلاع رسانی به مردم و همچنین مشخص شدن کمکاری آن دسته از دستگاههایی که به درستی به وظایف و نقشهای خود در این رابطه عمل نمیکنند، بسیار مهم و موثر است.
وی ادامه داد: در این سند به صورت شفاف برای تمامی دستگاهها نقش و وظیفه تعیین شده است تا در سایه عمل درست آنها به وظایفشان به هدف مطلوب این سند یعنی مدیریت بهینه مصرف آب برسیم، اما این موضوع که تا چه اندازه هر دستگاه به تعهدات و وظایف خود به درستی عمل میکند تا ما به اهداف این سند برسیم نیازمند مطالبهگری رسانهها از ارگانهای مربوطه است.
انتهای پیام/