چراغی ناجی ، بالگر اورژانس استان

ورود عضو کمیسیون بهداشت و درمان به موضوع  و تشکیل جلسه اظطراری معاون سیاسی استاندار ایلام  با دستگاه های متولی سبب شد که بالگرد برای مدت معین در آشیانه جمعیت هلال احمر استان ماندگار شود. 
کد خبر: ۱۱۸۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹ 03 September 2024
تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: بهمن ماه 1399 بود که بالگرد اورژانس هوایی استان ایلام که برای اعزام کودکی هشت ساله با قطع عضو دست در بخش موسیان شهرستان دهلران به پرواز درآمد اما تنها دقایقی  پس از برخاستن، در فرودگاه شهدای ایلام  دچار سانحه شد و از آن زمان تا به امروز استان ایلام  فاقد بالگرد اورژانس هوایی مستقر برای امدادرسانی در حوادث بود و تنها در ایام اربعین شاهد استقرار بالگرد برای شرایط اضطراری در استان بودیم .
 
 خلع نبود بالگرد اورژانس در استان ایلام در حوادث ترافیکی و حوادث دیگر برای انتقال مصدوم  بعد از زمین گیر شدن بالگرد اورژانس کامل احساس می شد  و همین سبب شد که  امداد رسانی زمینی در مناطق سخت گذر با توجه به شرایط و توپوگرافی کوهستانی ایلام بسیار دشوارشود و این خود تهدیدی جدی برای نجات جان بیماران اورژانسی و حوادث ترافیکی بود . 
 
 درماه های اخیر و به لطف اربعین حسینی و تلاش مسئولان ارشد استانی شاهد استقرار بالگرد اورژانس در مرکز استان بودیم اما روز گذشته ،خبر بازگشت این بالگرد به مرکز کشور به خاطر نبود آشیانه رسانه ای شد که شاهد واکنش های زیادی در بین اهالی رسانه و افکار عمومی در این خصوص بودیم.
 
 متاسفانه عدم همکاری مسئولان اجرایی استان در بحث ساماندهی این بالگرد از ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گرفته تا دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه متولی کاملا مشهود بود .
 
رسانه ای شدن عدم استقرار بالگر اورژانس در مرکز استان باعث شد که چراغی نماینده حوزه جنوب استان ایلام و عضو کمیسیون بهداشت و درمان  با قید فوریت به موضوع ورود کند  و مسئولان اجرایی را ملزم به تشکیل جلسه اضطراری و هماهنگی بیشتر برای ماندن این بالگرد در استان کند .
 
 ورود عضو کمیسیون بهداشت و درمان به موضوع  و تشکیل جلسه اظطراری معاون سیاسی استاندار ایلام  با دستگاه های متولی سبب شد که بالگرد برای مدت معین در آشیانه جمعیت هلال احمر استان ماندگار شود. 
 
بدون شک ورود قاطع چراغی نماینده حوزه جنوب به موضوع بالگرد بیانگر دلسوزی تعهد خدمت به مردم استان در قامت نماینده  است و به یقین مدیریت  قاطع معاون سیاسی و همراهی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان برای استقرار این بالگرد درآشیانه هلال احمر در  جلسه امروز این را نشان می دهد اگر مسئولان اجرایی به فراخور مسئولیتی که بر عهده گرفته اند پای کار باشند می تواند مشکلات زیادی را درون استانی مرتفع کرد  در هر صورت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ، ستاد مدریت بحران و دیگر دستگاه های مسئول باید در فرجه مشخص شده به فکرآشیانه دائمی بالگر اورژانس هوایی استان باشند .
 
چراکه حضور این بالگرد در امر فوریت‌های پزشکی بخصوص در مناطق سخت گذر با توجه به شرایط و توپوگرافی کوهستانی بسیار موثر خواهد بود  و اگر امروز بالگرد اورژانس هوایی در استان ماندگار شد می توان گفت چراغی ناجی ، بالگرد اورژانس استان بود و اگر نبود تشر و پیگری های وی قطعا شاهد پرواز ناجی جان مصدومان (اورژانش هوایی)  استان بودیم ./م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار