به گزارش تابناک قم، مهدی عباسیان در گفتوگویی خبری بیان کرد: در حوزه هماهنگی ما در دو عرصه فعالیت میکنیم، یکی قبل از اعزام موکب و یکی هم بعد از انتقال و استقرار در کربلا؛ قبل از اعزام موکب بحث های هماهنگی با ستاد بازسازی عتبات عالیات و هماهنگی کلیه بخشها، انتقال و درخواست تمام اقلام مورد نیاز از مسئولین کمیتههای مختلف و هماهنگی جهت انتقال وسایل مصرفی و سرمایهای صورت می پذیرد.
عباسیان گفت: در خصوص انتقال اجناس و وسائل مورد نیاز موکب، جلسات خوبی با بخشهای مختلف برگزار میکنیم و برنامههای ارائه شده از سوی کمیتههای موکب را جمعبندی میکنیم و بعد که کاروان موکب در محل خود مستقر شد نیز مسائل گوناگون پیگیری میشوند تا به نتیجه برسند.
دبیر موکب آستان مقدس بانوی کرامت عنوان کرد: در راستای هماهنگی و خدمت بهتر به زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هر شب جلسات هماهنگی و مشورتی با حضور مسئولین کمیتهها را داریم و موضوعات مختلف و مشکلاتی که در طول روز احیانا پیش میآید مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
وی افزود: در جلساتی که تاکنون برگزار شده حدود یکصد و پنجاه مصوبه داشتیم و درصد بالایی از آن مصوبات نیز اجرایی شده است.
عباسیان خاطرنشان کرد: ارتباطات و تعاملات خوبی بین موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با سایر مواکب عراقی وجود دارد، در این راستا ما بحث سفیران کریمه را داشتیم که برخی خدام موکب را به مواکب اطراف اعزام کردیم تا یک همدلی و تعاملی که شاید در طول سال فرصتی برای آن نباشد ایجاد شود.
مسئول هماهنگی و دبیر موکب آستان مقدس بانوی کرامت در بخش بعدی سخنان خود تأکید کرد: امسال سال اولی بود که این تغییرات ساختمانی و فضای جدید شبستان فاطمه الزهرا سلام الله علیها در اختیار زوار قرار می گیرد؛ که موضوعات مرتبط با آن رصد شده و مشکلات و نظام مسائلش تهیه می شود تا در سال آینده بهتر به زوار اربعین حسینی خدمت ارائه شود.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به تعامل دوسویه مسئولان موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و زوار گفت: در راستای تعامل و کسب نظرات، پیشنهادات و انتقادات زوار گرامی تدابیر خوبی اندیشیده شده است تا زائران هم به صورت مجازی و الکترونیکی و هم به صورت کاغذی در قالب صندوق نظرات و پیشنهادات، سخنان و پیشنهادات خود را به گوش مسئولین ذی ربط در این موکب برسانند.