تشدید پایش و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی عزاداران حسینی

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت : آزمون کلرسنجی از موکب‌ها، مخازن هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، شبکه توزیع و ناوگان آبرسانی سیار در سطح استان ایلام، انجام و آموزش‌ها و اقدامات لازم به منظور گندزدایی موثر آب مصرفی عزاداران حسینی صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ 09 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  محمدی بیان داشت :  برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی و جلوگیری از هرگونه آلودگی، با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه مرکزی آبفا استان، اقدامات ذیل انجام و بصورت روزانه و مستمر پایش می شود:

۱ ، آماده سازی و استقرار آزمایشگاه سیار آبفا در پایانه شهید سلیمانی، قرارگاه آب و فاضلاب استان در پایانه مهران و شهرستان مهران برای انجام آزمایشات میکروبی و فیزیکو شیمیایی .

۲ . شستشو و بهسازی تمامی مخازن شهری و روستایی سطح شهر مهران، مخازن تعبیه شده در مواکب، تمام مخازن بین راهی از بدو ورود به استان تا نقطه صفر مرزی و حوزه ماموریت آب و فاضلاب استان و قرارگاه آبفا در اربعین. 

۳. تشکیل جلسات، بازدیدهای متعدد به صورت مستمر و روزانه با همکاران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و بهداشت محیط شهرستان ها از مخازن و خطوط انتقال آب در سطح استان.

۴-برگزاری دوره آموزشی مشترک مدیران امور آبفا شهرستان‌های تابعه، مدیران شبکه های بهداشت شهرستان‌ها و کارشناسان بهداشت محیط و کنترل کیفی در سالن جلسات آبفا استان

۵_بکارگیری تعداد ۱۵ نفر از نیروهای متخصص کنترل کیفی در استان و شهرستان ها و تعداد ۹ نفر آزمایشگر آماده بکار برای کنترل کیفیت آب مصرفی زائران حسینی ع در ایام اربعین در همه نقاط استان که بصورت مستمر و روزانه آزمایشات لازم را جهت حصول اطمینان از سلامت آب و جلوگیری از هرگونه آلودگی انجام و مورد آنالیز قرار می دهند.

۶_ نصب دو دستگاه کلرسنج برخط (پایش انلاین ) در شبکه توزیع مهران و قرارگاه اربعین آب و فاضلاب استان در پایانه شهید سلیمانی مرزی بین المللی مهران جهت پایش لحظه ای کلر باقیمانده آب شرب ایام اربعین که این اقدامات و کنترلها توسط همکاران مرکز پایش و نظارت بر کیفیت اب و فاضلاب و  آزمایشگاه مرکزی آبفا ایلام با تمام ظرفیت انجام می گیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار