وجود100 هزار بيمار ديابتي در يزد

نيمي از مردم يزد درگير ديابت هستند و آمار نشان‌دهنده وجود 80 تا 100 هزار بيمار ديابتي در يزد است كه آمار بسيار بالا و نگران‌كننده‌اي است.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 25 October 2015

به گزارش تابناک یزد، دكتر آقايي همچنين از ايجاد كلينيك مشاوره تحرك بدن توسط متخصص پزشكي و متخصص تحرك بدني و همچنين كلينيك تخصصي چكاپ در اين مركز نيز خبر داد.

اين مطلب را سيدمحمدرضا آقايي مدير مركز تحقيقاتي ـ درماني ديابت يزد در همايش روز جهاني غذا اعلام كرد و افزد: 32 هزار پرونده ديابت در اين مركز وجود دارد و 28 هزار مورد از اين پرونده‌ها فعال است.

او با اشاره به اين آمار نگران‌كننده بر ضرورت تغيير فرهنگ تغذيه مردم و نقش موثر واحدهاي توليدي و صنعتگران در توليد غذاهاي مناسب براي مصارف افراد ديابتيك و كنترل اين بيماري تأكيد كرد.
وي با اشاره به اين‌كه اين بيماري 15 درصد از بودجه سلامت را به خود اختصاص داده است، گفت: پيشگيري مهمترين اقدام براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري است و برخورداري از رژيم غذايي متعادل، ورزش و تحرك بدني و دارودرماني در صورت لزوم و مديريت استرس موثرترين روش‌هاي پيشگيري از اين بيماري مزمن و پرعارضه است.
او همچنين بر ضرورت تعامل بين بخشي و تشويق صنايع غذايي به توليد محصول سالم و ايمن با توجه به آمار بالاي مبتلايان به ديابت در استان تأكيد كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار