افزایش ارتفاع امواج در خلیج‌فارس

کارشناس هواشناسی بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و گفت: از ترددهای دریایی اجتناب شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 18 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، پیام مساعدی کارشناس هواشناسی بوشهر در تشریح نقشه‌های هواشناسی گفت: تا پایان هفته به سبب وزش باد شمال غربی، دریا بخصوص در نواحی مرکزی و جنوبی، مواج و متلاطم خواهد بود. همچنین روند کاهش نسبی دمای شبانه در سطح استان ادامه دارد.

وی در پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی گفت: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط با مه صبحگاهی همراه است.
مساعدی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا بین ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی ۲۷۰ سانتی‌مترمی‌رسد. گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۱۱:۱۵، جزر ساعت ۲۳:۳۵ خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی به ایسنا گفت: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی از فردا تا پنج‌شنبه ادامه دارد که وزش این باد‌ها سبب افزایش ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۲۰۰ سانتیمتر می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بوشهر با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه در سواحل و فراساحل جنوبی و مرکزی استان بوشهر است، هشدار داد: افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، احتمال خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران قابل پیش‌بینی است.

مساعدی بر اجتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار