تجلیل ازخیرین و موسسات خیریه بهزیستی اردبیل

با برگزاری همایشی همزمان با ایام محرم خیرین و موسسات خیریه بهزیستی استان اردبیل تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 17 October 2015

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش که عصر شنبه برگزار شد، فرماندار اردبیل با بیان اینکه دستگیری از همنوعان و نیازمندان در تمام ادیان تاکید شده است، افزود: این مهم در دین اسلام نیز مورد سفارش و تاکید بوده و براین اساس پس از انقلاب مجموعه های گسترده ای برای کمک به نیازمندان جامعه ایجاد شد.

جواد زنجانی بهزیستی را یکی از این مجموعه ها با خدمات متنوع و تاثیرگذار عنوان کرد و بیان داشت: در بحث دستگیری از نیازمندان دو بحث و نگاه دولتی و شخصی وجود دارد که در بحث دولتی نگاه بیشتر برای پیشگیری است.

وی با بیان اینکه دولت با وجود منابع محدود تمام توان خود را در امر به کار گرفته است، ادامه داد: پیشگیری از بروز آسیب بویژه در حوزه معلولیت، نقص عضو و نیز بیماری های ژنتیکی از جمله برنامه های دولت در این زمینه است.

فرماندار اردبیل کاهش نارسایی های موجود در بین نیازمندان و خانواده های آنها را نیازمند سازو کارهای علمی دانست و متذکر شد: هم اکنون بسیاری از خانواده های دارای عضو نیازمند توان مالی نگهداری از از معلولان و افراد آسیب دیده را ندارند لذا باید این خانواده ها حمایت شوند.

وی این حمایت ها را با ترغیب نگهداری افراد آسیب دیده در بین خانواده های خود تاثیرگذارتر خواند و عنوان کرد: در شکل بعدی مراکز نگهداری افراد آسیب دیده است که باید با حمایت خیرین توسعه و تجهیز شود.

زنجانی در عین حال توانمندسازی افراد آسیب دیده را در برنامه ریزی برای حمایت های دولتی و خیرین مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بی شک نگاه دولتی در این زمینه نمی تواند پاسخگو باشد و نیاز به حضور خیرین در این عرصه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار