کد خبر: ۱۱۲۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 21 August 2023

بهترین مقصد کجاست؛ لنگرود، مهاباد یا گیلان؟

آخرین بار که به گیلان سفر کردید را به یاد می‌آورید؟ در سفر به کدام جاهای دیدنی گیلان رفتید؟ شاید اگر این سوال را از میلیون‌ها آدم بپرسیم، از آدم‌های متفاوت داستان‌های با جنس متفاوت را بشنوم. برخی از افراد از جاهای دیدنی لنگرود حرف می‌زنند وقتی در ساحل با ماسه‌ها بازی می‌کردند. اما این بار همسفر علی‌بابا می‌شویم سفری با جنس متفاوت را تجربه می‌کنیم. راستی سفر را از مهاباد آذربایجان غربی استارت می‌زنیم. با جاهای دیدنی مهاباد آشنایی دارید؟

مهاباد یا ساوجبلاغ؟

مهاباد یکی از شهر‌های استان آذربایجان غربی است. اما در زمان‌های قدیم مهاباد روستای کوچکی بود تا اینکه در دوران صفوی، بداق سلطان حاکم شهر شد. روستای کوچک مهاباد را به شهری زیبا تبدیل کرد. از دوران مکان‌های تاریخی زیادی به‌جامانده است که اکنون به‌عنوان جاهای دیدنی مهاباد شناخته می‌شود. تا فراموش نکردم این روستا درگذشته به ساوجبلاغ معروف بود.

از تالاب تا غار

طبیعت‌گردی، خرید بازار، تجربه خوردن غذا محلی همه در قاب سفر به مهاباد قرار گرفته است. آماده‌اید مهاباد را از نزدیک بشناسید؟ برای شروع به‌به چشمه و تالاب یکی از جاذبه‌های دیدنی مهاباد است، می‌رویم.

_ تالاب کانی برازان

آرامش‌بخش‌ترین بخش‌های سفر وقتی است که در چادر، صدای آب را می‌شنوید. تالاب کانی برازان از رودخانه مهاباد سرچشمه می‌گیرد، بعد از طی مسیر طولانی به دریاچه ارومیه می‌رسد. برای رفتن به تالاب از مسیر خاکی چند کیلومتر را رانندگی کنید. همچنین این تالاب محل زندگی پرندگان مختلفی است که از راه دور به این تالاب آمده‌اند.

بهترین مقصد کجاست؛ لنگرود، مهاباد یا گیلان؟

_ چشمه آب‌معدنی گراوان

چشمه رنگارنگ گراوان که با رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای زیبایی خاصی دارد، در روستا گراوان از زمین سر در آورده. در درون این چشمه املاح فراوانی است، قابل آشامیدنی نیست. اما به گفته مردم محلی آب این چشمه خواص درمانی دارد.

_ دریاچه قوپی باباعلی

دریاچه و تالاب قوچی باباعلی از تالاب‌های بین‌المللی مهاباد است که هر ساله پرندگان مختلف به این تالاب سفر می‌کنند. متاسفانه به‌خاطر کم‌آبی‌های سال‌های اخیر دریاچه قوپی باباعلی خشک شده است. اما تالاب خودش را از خشکسالی‌های سال‌های گذشته نجات داد، دوباره این تالاب احیا شد.

دیدن غارهای مهاباد

بزرگ‌ترین غار‌های ایران در مهاباد قرار دارد. اگر تابه‌حال تجربه رفتن را داشته‌اید. می‌دانید که صدای آرام پارو روی آب، صدای چک‌چک قطر آب‌روی صخره‌ها چه حس و حال متفاوتی دارد. بریم که از نزدیک در غار‌های مهاباد طبیعت‌گردی کنیم.

_ غار سهولان

غار سهولان که جاده سرسبز بوکان قرار گرفته است. پس باید در جاده سرسبز بوکان تا غار را رانندگی کنید. برای شروع غارنوردی 106 پله پرپیچ‌وخم را پایین بروید تا به دریاچه برسید. بعد از اینکه به دریاچه رسید، سوار قایق شوید. قبل از شروع غارنوردی حتما به نکات راهنما دقت کنید که در سفر به دل غار با مشکل روبه‌رو نشوید. همچنین در غار سهولان سرویس بهداشتی، و ر وکافی شاپ برای راحتی مسافران قرار دارد.

زندگی در روستا

یکی از بهترین تجربه‌های سفر به مهاباد این است که چند روزی را مهمان خانه‌های رستوران  قدیمی با مردم مهمان نواز باشیم. حتما در سفر به مهاباد  طعم خوشمزه برسیل را همراه نان محلی گرم تجربه کنید. برسیل با مواد اولیه مرغ، پیاز، تخم‌مرغ و... تهیه می‌شود.

بهترین مقصد کجاست؛ لنگرود، مهاباد یا گیلان؟

گیلان خطه سرسبز

در ادامه سفر با علی‌بابا به گیلان می‌رویم، سری به جاهای دیدنی لنگرود می‌زنیم. لمس بوی سفر در گیلان متفاوت است. وقتی از کنار شالیزار برنج می‌گذرد، بو برنج تازه را حس می‌کنید؟ دیدن جاهای دیدنی گیلان را از ماسال یا جنگل گیسوم شروع کنیم؟

_ اولبسنگاه ماسال

اولبسنگاه ماسال یکی از خوش‌آب‌وهواترین ییلاق گیلان است. این ییلاق در میان‌کوه‌های تالش قرار دارد که ابر‌ها تا نزدیکی کوه پایین می‌آیند، به درختان قامت کشیده این منطقه برخورد می‌کنند.

_ جنگل گیسوم

در جنگل گیسوم جنگل و دریا را نزدیک یکی دیگر ببینید. وقتی در میان درختان سرسبز جنگل راه می‌روید. برگ‌های درختان را کنار بزنید، ساحل گیسوم را ببینید. در سفر به گیلان در منطقه امن این جنگل کمپ بزنید. زودتر از همیشه طلوع آفتاب را در ساحل گیسوم بینید.

_ دریاچه سقالسکار

روستا سقالسکار و دریاچه نیلگونش در نزدیکی رشت قرار دارد، کنار دریاچه بنشنید، صدای سکوت منطقه را با صدای آب بشنوید. وسایل پیک‌نیک را به کنار دریاچه بیاورید، اطراف دریاچه سقالسکار پیک‌نیک برپا کنید. البته توجه داشته باشید که شنا و ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

_ بازار رشت

حتما به لیست جاهای دیدنی گیلان، بازار رشت را اضافه کنید. این بازار بوی زندگی می‌دهد، مخصوص قسمت ماهی تازه که امروز از دریا آمده‌اند. آخر بازار رستوران محلی کوچکی است که طعم غذا فراموش نشده‌ای دارد.

رزرو اقامتگاه خوب

سفر خوب بدون اقامتگاه خوب نمی‌شود. ازآنجایی‌که علی‌بابا همسفر ما در این سفر است؛ پس نگران اقامتگاه خوب نباشید. در سایت علی‌بابا کافی فقط اقامتگاه را انتخاب کنید، با پرداخت هزینه رزرو خودتان را نهایی کنید. هر قسمت از فرایند رزرو اقامتگاه سوال داشتید، از علی‌بابا بپرسید. تیم علی‌بابا 24 ساعته کنار شما است.

مقصد بعدی سفر؟

تا به اینجا از جاهای دیدنی مهاباد و جاهای دیدنی گیلان را دیدم. مقصد بعدی سفر لنگرود گیلان است. در سفر به لنگرود کدام جاهای دیدنی لنگرود را می‌بینید؟

 

 انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار