تا پایان ما را همراه کنید. اطمینان داریم پس از مطالعه این مقاله شما با موفقیت بیشتری این فعالیت هنری را در کنار فرزند خود انجام می دهید.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 23 July 2023

چگونه همراه با بچه ها نقاشی بکشیم؟

شاید برای بسیاری از ما کشیدن نقاشی در کنار فرزندانمان کمی کسل کننده باشد. این امر طبیعی است زیرا دنیا و خواسته های ما با آنها بسیار متفاوت هستند، اما برخی از کودکان علاقه دارند که والدینشان در یکسری از امور به خصوص نقاشی کردن با آنها مشارکت داشته باشند.

بدین ترتیب برای اینکه نقاشی کردن در کنار آنها برای شما لذت بخش تر شود و بتوانید صبورتر باشید می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه این مطلب پیشنهاداتی را برای شما ارائه کرده‌ایم؛ بنابراین تا پایان ما را همراه کنید. اطمینان داریم پس از مطالعه این مقاله شما با موفقیت بیشتری این فعالیت هنری را در کنار فرزند خود انجام می دهید.

اگر قصد دارید در آینده نیز کودکتان را با آموزش طراحی حرفه ای همراهی کنید این موارد به کارتان خواهد آمد.

بهترین ابزار برای نقاشی با کودکان کدامند؟

برای اینکه هم شما هم کودکتان زمان خوب و آسوده ای را در هنگام نقاشی کردن تجربه کنید بهتر است از ابزارهای مناسب و باکیفیت و در عین حال با قابلیت استفاده آسان کمک بگیرید تا بتوانید یک نقاشی کودکانه اما حرفه ای بکشید.

برخی از این ابزار عبارتند از:

  • رنگ تمپری قابل شستشو
  • براش های بزرگ خوب
  • برس های کوچکتر زیبا
  • کاغذ کرافت

چگونه با آلودگی و کثیفی کمتر با کودکان خود نقاشی بکشید؟

چگونه همراه با بچه ها نقاشی بکشیم؟

به جای روش سمت چپ در تصویر، از روش سمت راست استفاده کنید.

  1. مهماندار خودت باش.

احتمالاً با دیدن این عنوان این سؤال در ذهن شما پیش آمده باشد که منظور از "مهماندار خودت باش" چیست؟ این جمله یعنی اینکه باید قبل از نقاشی کردن به همراه کودکانتان مشکلات و خروجی هایی که ممکن است در حین کار به وجود بیاید را پیش بینی و در نظر بگیرید.

به عنوان مثال از خودتان بپرسید که:

  • پس از اتمام نقاشی چگونه باید پاکسازی کنید؟
  • چگونه باید بچه ها را تمیز کنید؟
  • چگونه کاناپه سفید خود را از شر رنگ ها محافظت کنید؟

توصیه ما به شما این است که نزدیک به یک منبع آبی به فعالیت نقاشی مشغول شوید و نیز پیشنهاد می‌کنیم پس از اتمام نقاشی با کودکان خود آنها را حمام کنید، زیرا این روش 10 برابر راحت تر از تمیز کردن و دستمال کشیدن فرزندانتان خواهد بود.

  1. همیشه یک پارچه مرطوب به کودک خود بدهید.

یکی از بهترین راه ها برای نظافت کردن و کاهش آلودگی؛ آماده کردن تعدادی پارچه مرطوب است. با استفاده از آن کودکتان به جای پاک کردن رنگ با آستین یا کف پای خود و یا وقتی دست های آنها مملو از رنگ می شود به جای مالیدن به دیوارهای خانه یا کفپوش ها از پارچه استفاده می کنند.

این روش بسیار آسان تر و سریع تر است و به کودک شما یاد می دهد که قبل از انجام هرکاری چه مواردی را باید رعایت کند و در نتیجه مسیری برای مستقل شدن او خواهد بود.

  1. از قالب های مافین یا یخ برای رنگ ها استفاده کنید.

شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما قالب های مافین و یخ گزینه بسیار مناسبی برای نگه داشتن رنگ ها هستند، زیرا با کمک آنها قادر خواهید بود که به راحتی تناژهای مختلفی را در هر بخش از قالب بریزید و تقسیم بندی کنید.

قالب های یخ اندازه کوچکتری دارند، ولی کار شما را راه میاندازند. پس دفعه بعدی که برای نقاشی کشیدن به همراه کودکتان آماده می شوید به جای بشقاب از این قالب ها استفاده کنید.

  1. از ترکیب رنگ ها کنار یکدیگر کمک بگیرید.

این ایده مناسبی برای افزایش خلاقیت فرزندتان است. تنها کاری که باید انجام دهید ترکیب رنگ ها یا رنگ‌آمیزی به وسیله تناژهایی هستند که با هم مکمل اند. به عنوان مثال: قرمز + نارنجی + زرد یا آبی + بنفش + صورتی را در نظر بگیرید که «با هم همخوانی دارند».

اگر تمایل دارید تنوع بیشتری ایجاد کنید، از رنگ سفید کمک بگیرید. با مخلوط کردن این رنگ به سایر رنگ ها تناژ جدیدی خواهید داشت.

  1. به نقاشی هدف بدهید.

این موضوع که فقط یک کاغذ یا بوم نقاشی را رو به روی فرزند خود قرار بدهید و از او بخواهید شروع به کشیدن کند او را دلزده خواهد کرد به خصوص برای آن دسته از کودکانی که خیلی تنوع ایده برای نقاشی در ذهن خود ندارند.

مثلاً به جای اینکه بچه های شما به طور مکرر سوژه هایی مانند گل، خانه یا آسمان را بکشند، ایده های کمی سنگین تر و خلاقانه تر مثل طراحی دایناسور، اتومبیل یا کامیون و امثال اینها را به آنها پیشنهاد دهید. با این روش نقاشی کشیدن برای فرزندانتان و نیز خودتان سرگرم کننده تر و در عین حال مانع از یکنواختی و دلزدگی می شود.

سایر روش ها عبارتند از:

  • رنگ ها را در یک کیف زیپ دار بریزید و اجازه بدهید کودکتان کیف را با دست خود فشار بدهید یا آن را روی زمین بکوبد و رنگ ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کند.

چگونه همراه با بچه ها نقاشی بکشیم؟

  • نقاشی با طرح مرمر – یک عدد کاغذ را داخل یک ظرف درب دار قرار دهید و رنگ را روی آن بریزید، سپس درب ظرف را ببندید. ظرف را تکان دهید تا رنگ ها کاملاً در هم مخلوط شوند. پس از اینکه درب ظرف را باز کنید شاهد یک اثر هنری منحصر به فرد خواهید بود که بدون هیچ مشکل و کثیفی به آسانی آن را خلق کرده اید.
  • به بچه هایتان اجازه دهید زیر دوش آب نقاشی کنند. شاید تعجب کنید که این روش بسیار اطراف را کثیف می کند پس چطور ما آن را به شما پیشنهاد کرده ایم؟! کرم موبر را روی دیوارها اسپری کنید و اجازه دهید کودکتان با انگشتان خود یا برس اسفنجی طرح هایی را ایجاد کند. نگران نباشید می توانید تمامی کرم را با آب بشویید.

اگر کودک شما به نقاشی علاقه دارد؛ سعی کنید وسایل های موردنیاز او را در کنار رعایت کردن موارد بالا در اختیارش قرار بدهید. خوب است بدانید که نحوه تمیز کردن ابزار، محیط اطراف و خود؛ بخشی از فرآیند یادگیری در هنر نقاشی می باشد. اگر اجازه بدهید کودکتان در عین پاکیزگی هرآنطور که می خواهد بر روی اجسام یا کاغذ یا هرچیز دیگری ایده های خود را نمایان کند و بیرون بریزد در آینده نیز می تواند در سطوح حرفه ای تر این فعالیت هنری مانند نقاشی سیاه قلم آثار خیره کننده ای را از خود به جای بگذارد.

منبع : baladmirza.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار