کد خبر: ۱۱۰۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 08 May 2023

لیبل کسب و کار

مقدمه

شما نمی توانید صاحب یک کسب و کار باشید و محصول خود را بدون اطلاعات و نام لازم در بازار مصرف بفروشید. چه بر روی خود محصول و چه بر روی بسته بندی آن، اطلاعات کافی و لازم در مورد استفاده از محصول شما باید درج شود که به دو صورت می توانید این کار را انجام دهید: چاپ خود محصول و چسباندن برچسب.

لیبل چیست و چرا برای کسب و کار من مهم است؟

اگر تولید کننده محصولات خانگی و شخصی هستید، یا اگر محصولات خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ و به فروش می رسانید، اگر صاحب کارگاه یا شرکت کوچک یا بزرگی هستید که محصولات خاصی تولید می کند، در هر صورت نام محصول شما، مشخصات و اطلاعات تماس باید روی محصول باشد تا محصول شما مشاهده شود.

علاوه بر کیفیت محصول، هر چه ارائه محصولی که تولید می کنید جذاب تر باشد و در بازار ظاهر بهتری داشته باشد، فروش شما افزایش چشمگیری خواهد داشت. یعنی اگر بهترین محصول را در بازار تولید کنید، اما نتوانید آن را به درستی به مردم عرضه کنید، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود.

هر برچسب محصول اولین راه برای ارتباط آن محصول با مخاطب هدف خواهد بود و اگر در ابتدا ارتباط خوبی وجود نداشته باشد محصول شما برای بررسی یا آزمایش بیشتر خریداری نخواهد شد.

اگر تولیدکننده ای هستید که کار خود را شروع کرده اید و می خواهید محصول خود را به بازار مصرف عرضه کنید، باید اولین قدم خود را به شیوه ای سختگیرانه و اخلاقی بردارید و اولین محصول خود را در نقاط کوچک و محصول خوب به بازار ارائه دهید. .

اگر شما یک تولید کننده قدیمی و بزرگ محصولات مصرفی هستید، با یک مطالعه بسیار مختصر در مورد بازار مصرف، خواهید دید که تولیدکنندگان بسیار بزرگی بودند که با بی توجهی به نوآوری و برندسازی طبق اصول، کاملاً از بازار خارج شدند. روز، و عرصه برای تازه واردان تنگ شده است.

حال پس از آگاهی از اهمیت بسیار زیاد بسته بندی و لیبل محصولات برای انتخاب صحیح محصول، بسیار مهم است که با انواع لیبل ها آشنا شوید و علاوه بر شناخت انواع لیبل ها و تگ ها و آشنایی با آنها روش های مختلف برش را بدانید..

برچسب ها برای استفاده و چسباندن روی محصول باید به اندازه برش داده شوند. این کاغذهای خود چسب به دو صورت برش مستقیم (یا برش کامل) و برش نیمه چاقو (کاتر و پلاتر) برش داده می شوند و برای چسباندن روی محصولات آماده می شوند

تفاوت بین برش مستقیم و نیمه برش تیغ

برش به نصف: هر برچسب از دو لایه تشکیل شده است: لایه زیرین جایی که لیبل چسبانده شده و سپس دور ریخته می شود و لایه بالایی لیبل که چاپ شده و سپس از لایه زیرین روی محصول جدا می شود. ارسال خواهد شد. در برش نیم تیغه که توسط دستگاه بسیار دقیقی به نام کاتر پلاتر انجام می شود (به همین دلیل به آن کاتر پلاتر نیز می گویند) تنها لایه رویی لیبل برش داده می شود و لایه پشتی آن سالم می ماند. باعث می شود برچسب ها در کنار هم روی یک صفحه ظاهر شوند تا بتوان به راحتی آنها را از هم جدا کرد. این روش برش با خطای کمتر از یک میلیمتر بسیار دقیق بوده و تمامی اشکال در تمامی ابعاد (از خیلی کوچک تا خیلی بزرگ) قابل برش است.

انواع لیبل

لیبل صدفی برچسب هایی هستند که ما در زندگی خود استفاده می کنیم. انواع مختلفی از این برچسب ها در صنایع مختلف استفاده می شود. بخش هایی که از این برچسب استفاده می شود شامل بخش مواد غذایی، خودروسازی، کالاهای سفید، داروخانه ها و غیره است

استیکرهای لایه بردار در لوازم جانبی خودرو، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات غذایی و انواع شوینده ها کاربرد دارند. این لیبل ها به دلیل سطح براق و صاف و همچنین چسبندگی و ماندگاری بالا بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. خواص پلاستیکی لیبل ها در برابر رطوبت مانند کاغذ از هم نمی پاشند و شکل خود را حفظ می کنند. این تابلوها عمدتاً در صنایع خودروسازی، پتروشیمی و رنگ کاربرد دارند. چاپ لیبل صدفی بر روی سرامیک انجام می شود.

لیبل کسب و کار

لیبل حرارتی برچسب ها و لیبل های حرارتی یکی از پرکاربردترین و کم هزینه ترین انواع لیبل ها در تمامی صنایع می باشد. این لیبل تک ردیفه، دو یا سه ردیفه و در سایزهای مختلف عرضه می شود. یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای برچسب‌گذاری هر نوع کالا، استفاده از رول لیبل حرارتی است. زیرا برای چاپ آنها نیازی به کارتریج یا ریبون نیست که باعث کاهش هزینه ها می شود.

چاپ فلکسو کلمه flexo از کلمه لاتین flexible گرفته شده است که نشان می دهد این نوع چاپ بر روی مواد انعطاف پذیر مانند پلاستیک، کاغذ و سلفون انجام می شود. چاپ فلکسوگرافی یک روش چاپی است که از صفحه مهر زنی با فیلم استفاده می کند. این صفحه امدادی به سیلندر دستگاه متصل می شود و با جابجایی سیلندر حرکت می کند. هر سطحی مانند فویل، نایلون، کاغذ، مقوا و ... را می توان با این دستگاه چاپ طراحی کرد.

فلکسوگرافی از سال 1359 شروع به تولید تمبرهای پلاستیکی کرد و از همان سال با پیشرفت این نوع فناوری چاپ با پیشرفت های زیادی مواجه شد به طوری که امروزه 60 درصد بسته بندی کارخانه بر روی دستگاه های فلکسو چاپ می شود. در دستگاه چاپ فلکسو فرآیند برش و دوخت همزمان انجام می شود که باعث کاهش هزینه و زمان چاپ می شود.

سخن پایانی

از ویژگی های اصلی این نوع لیبل ها می توان به سرعت بالای چاپ و قابلیت استفاده از تکنولوژی بسته بندی اتوماتیک اشاره کرد. این اقلام هزینه تولید را کاهش می دهد.برای سفارس انواع لیبل صدفی، لیبل حرارتی و چاپ فلکسو می توانید با مجموعه بزرگ آریا رول در تماس باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار