کد خبر: ۱۰۷۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 02 October 2022

گاهی اوقات کاربران پس از پایان یافتن چرخه شستشوی ماشین لباسشویی متوجه تخلیه نشدن آب از داخل ماشین لباسشویی و باقی ماندن آب در داخل درام می شوند که در این صورت لباس های شسته شده در داخل دستگاه مرطوب مانده و خشک نمی شوند.

صرف نظر از مدل و برند دستگاه بسیاری از افراد با مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی مواجه می شوند و نمی دانند که در این صورت چه باید بکنند؟ این یک وضعیت معمول در مورد ماشین های لباسشویی است که سالها کار کرده اند.

به طور کلی این مشکل در ماشین های لباسشویی مدرن باعث ایجاد یک کد خطا بر روی صفحه نمایشگر دستگاه می شود که ممکن است با توجه به دفترچه راهنما و یا مراجعه به اینترنت می توانید این کد را ترجمه و دلیل خطا را متوجه شوید.

با توجه به اینکه تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی یک مشکل رایج است که راه حل های ساده ای دارد ممکن است بتوانید بدون نیاز به تماس با تعمیرکار یا مراکزی که تعمیر این گونه دستگاه ها را انجام می دهند خودتان مشکل را برطرف کنید.

دلایل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از دلایل تخلیه نشدن آب از داخل ماشین لباسشویی و باقی ماندن آب در داخل درام ، گیر کردن جسم خارجی در پمپ تخلیه یا گرفتگی فیلتر است . بر این اساس یکی از اولین مواردی که باید بررسی شود فیلتر دستگاه است که نه تنها در به دام انداختن آلاینده‌ها بلکه اجسام کوچک نیز نقش اساسی دارد .

در صورت گرفتگی یا انسداد فیلتر تخلیه ، تخلیه متوقف می شود. علاوه بر این ممکن است شیلنگ تخلیه مخصوص تخلیه آب پیچ خورده یا مسدود شده باشد . همچنین مهم است که مطمئن شوید سیستم تخلیه یا فاضلاب خانه که لوله ای از ماشین لباسشویی به آن متصل است مسدود نشده باشد.

در صورتی که فیلتر و شیلنگ مسدود نشده باشند دلیل دیگری که مانع از تخلیه شدن آب از ماشین لباسشویی می شود مسدود شدن پمپ تخلیه است . عملکرد این پمپ برای تخلیه آب کثیف پس از پایان یافتن چرخه شستشو ضروری است. اما در صورتی که اجسام کوچکی مانند جوراب ، سکه و غیره در این پمپ گیر کرده باشند ، می توانند مانع از چرخش مناسب پروانه شوند.

یکی دیگر از دلایل باقی ماندن آب در پایان سیکل شستشو در داخل درام ماشین لباسشویی ممکن است مربوط به باز ماندن اشتباه شیر برقی دستگاه باشد. درست است که شیر برقی توسط برنامه شستشو کنترل می شود انا به علت آلودگی یا خرابی ممکن است کمی باز مانده و در نتیجه ماشین لباسشویی در چرخه شستشو با آب پر شود.

استفاده از مواد شوینده زیاد در داخل ماشین لباسشویی نیز باعث ایجاد کف بیش از حد در داخل درام در هنگام چرخه شستشو می شود که این مسئله ممکن است در عملکرد صحیح سانتریفیوژ و تخلیه ماشین لباسشویی تاثیر گذاشته و باعث تخلیه نشدن آب از داخل ماشین لباسشویی شود.

دلایل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی

در صورت بروز این مشکل چه باید کرد؟

اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند، نترسید و ابتدا برنامه ای که مشخص کرده اید را بررسی کنید ، زیرا برخی از گزینه ها مانند چرخه ضد چروک وجود دارند که آبگیری یا تخلیه را در پایان چرخه شستشو خاموش می‌کنند.

در صورتی که مشکل به دلیل استفاده از مواد شوینده زیاد و تشکیل کف بیش از حد داخل درام باشد باید مقدار مواد شوینده را کاهش داد.

اما اگر هیچ یک از دلایل بالا دلیل عدم تخلیه آب از ماشین لباسشویی شما نبود، باید عملکرد خود دستگاه مورد بررسی قرار گیرد .بدین منظور ابتدا باید برق دستگاه را با خارج کردن دوشاخه از پریز قطع کنید.

سپس باید وضعیت فیلتر را بررسی کنید. فیلتر ماشین لباسشویی همیشه در پایین و در پنل جلوی دستگاه قرار دارد. درپوش جای فیلتر را باز کنید و قبل از خارج کردن فیلتر یک پارچه را روی زمین قرار دهید تا آبی که به بیرون می ریزد را جمع کند. پس از خارج کردن فیلتر با شستشو آن را تمیز نموده و سپس داخل پمپ که به ماشین لباسشویی متصل است را بررسی کنید و هرگونه رسوب را از آن جدا کنید. علاوه بر این مطمئن شوید که پروانه توسط اجسام کوچک مسدود نشده باشد و بتواند آزادانه بچرخد . اگر حتی پس از تمیز کردن کامل سیستم نیز پمپ شروع به کار نکرد و تخلیه انجام نشد این به معنی نقض احتمالی قطعه الکتریکی در دستگاه بوده و نیاز به تعویض دارد.

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در کرج با ماهان سرویس 

اگر نکات فوق را بررسی کرده و موفق به رفع مشکل نشدید ، لازم است دستگاه را برای بررسی و تعمیر به تعمیرگاه مجاز بسپارید . 

ماهان سرویس ، مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی در کرج است که تعمیر انواع ماشین لباسشویی را در منزل انجام می دهد . 

تعمیر لوازم خانگی در کرج ، تعمیر لباسشویی ال جی در کرج ، تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در کرج و تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در کرج از مهمترین خدمات ماهان سرویس است . 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ماهان سرویس تماس بگیرید : ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

www.arvandoxin.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار