کد خبر: ۱۰۵۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 02 August 2022

ماشین لباسشویی از جمله دستگاه‌هایی است که نقشی ضروری در زندگی دارد . این دستگاه به خصوص در فصول گرم که افراد لباس هایشان را بیشتر عوض می کنند برای شستشوی لباس ها کاربرد بیشتری دارد . اما ماشین های لباسشویی نیز مستعد خراب شدن هستند و ممکن است تحت شرایط خاصی با خرابی هایی روبرو شده و یا دچار اشکالاتی شوند . آبگیری نکردن ماشین لباسشویی یکی از ایرادات شایع در این دستگاه ها است که دلایل مختلفی برای ایجاد آن وجود دارد.نکته‌ای که وجود دارد این است که در هنگام ایجاد این خرابی ها حتماً باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید تا علاوه بر شناسایی دقیق علت ایجاد مشکل از خراب شدن بیش از حد دستگاه خود جلوگیری کنید.

دلایل احتمالی آبگیری نکردن ماشین لباسشویی 

عواملی که باعث آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می شوند طبق نظر تکنسین های ماهان سرویس شامل موارد زیر می‌باشند :

1. خراب بودن سوئیچ سنسور فشار آب

سنسور فشار آب کلیدی است که در ماشین لباسشویی قرار داشته و وظیفه دارد که به طور خودکار جریان آب را زمانی که آب به اندازه کافی وارد ماشین لباسشویی شد، قطع کند و از ادامه جریان یافتن آب به داخل لگن دستگاه جلوگیری کند . اگر سوئیچ سنسور فشار آب در ماشین لباسشویی کار نکند ماشین لباسشویی توان آبگیری کردن خود را از دست داده و خراب می ‌شود.راه حل این مشکل برای اینکه دوباره بتوانید از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید تعویض سنسور فشار آب است.

2. کم فشار بودن آب

فشار آب از محل قرار گیری ماشین لباسشویی تا محلی که مخزن آب قرار دارد ، محاسبه می شود . به عنوان مثال ، اگر مخزن در طبقه ۳ قرار داشته اما ماشین لباسشویی در طبقه دوم باشد این فشار آب طبیعی است . اما در بسیاری از خانه ها ماشین لباسشویی در تراس و نزدیک مخزن آب قرار می گیرد که باعث فشار کم آب و آب رسانی ضعیف به ماشین لباسشویی می شود . برای رفع این خطا باید فاصله بین ماشین لباسشویی و مخزن آب را افزایش دهید ، همچنین می توانید از یک پمپ تقویت کننده برای مخزن استفاده کنید تا فشار آب قوی تر شده و آبرسانی به دستگاه راحت تر شود.

3. بسته بودن شیر تامین آب

گاهی اوقات دستگاه هیچ مشکلی نداشته اما باز هم آبگیری در ماشین لباسشویی انجام نمی شود و دلیل آن این است که شیر تامین آب بسته است. اگر بعد از گذشت هشت دقیقه از روشن کردن ماشین لباسشویی متوجه آبگیری نکردن دستگاه شدید، ابتدا باید شیر تامین آب را بررسی کنید و از بسته نبودن آن اطمینان حاصل کنید و در صورتی که بسته است آن را باز کرده و دستگاه را مجددا راه اندازی کنید.

6 دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

4. خراب بودن برد مدار ماشین لباسشویی

یکی از پیچیده ترین و دشوارترین مواردی که باعث آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می شود خراب بودن برد مدار دستگاه است . از آنجایی که برد مدار همانند مغز در بدن عمل نموده و فعالیت های ماشین لباسشویی را کنترل می کند ، هنگامی که نوبت به چرخه آبرسانی می شود سیگنالی را صادر می کند که شیر تامین آب را وادار می کند تا دستگاه را آبگیری کند و اگر این قسمت آسیب ببیند سایرفعالیت های دستگاه نیز مختل می شود.

5. ضعیف بودن منبع آب

یکی دیگر از دلایلی که مانع از آبگیری ماشین لباسشویی می شود این است که مخزن آب برای تامین چرخه شستشوی دستگاه کافی نیست ، بنابراین دستگاه دچار خطا می شود. کاری که در این مورد باید انجام دهید این است که آب را به مخزن برسانید و بررسی کنید که آیا خط آب دچار ترک یا سوراخ شده است یا خیر.

6 . کثیف بودن فیلتر شیر ورودی

کثیف بودن فیلتر دریچه تامین آب نیز یکی از دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است . این قطعه در شیر آبرسانی درست بین لوله آبرسانی و ماشین لباسشویی قرار دارد و در صورت کثیف بودن یا مسدود شدن با حشرات مرده باعث عدم تامین آب می شود.راه حل این مشکل این است که فیلترها را به طور مرتب تمیز و پاک کنید تا به گردش بهتر آب کمک شود.

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی در کدام برندها شایع است؟

تعمیر و سرویس کاران ماهان سرویس معتقدند که آبگیری نکردن ماشین لباسشویی یک ایراد شایع در این دستگاه ها بوده و کاربران اکثر برندها ممکن است با این مشکل روبرو شوند . بنابراین اگر به دنبال راه حل در مورد هر یک از موارد زیر هستید گزینه های ذکر شده در این مقاله را بررسی نموده و از یک تعمیرکار ماهر و متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی در کرج را به ماهان سرویس بسپارید

ماهان سرویس نمایندگی تعمیرات لباسشویی در کرج است که با بکارگیری نیروهای ماهر و متخصص می تواند تمام ایرادات ایجاد شده در ماشین لباسشویی از جمله آبگیری نکردن آن را به سادگی برطرف کند. مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در کرج و همچنین  تعمیرات ماشین لباسشویی کنوود در کرج با کمترین هزینه در منزل انجام می شود. تلفن : ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵www.arvandoxin.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار