کشت چغندر قند بهاره در مرودشت

کشت چغندر بهاره به صورت مکانیزه در شهرستان مرودشت آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 28 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی دولت به منظور توسعه کشت است.

او گفت: کشت چغندر بهاره از اوایل اسفند آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و برداشت نیز اواخر مهر سال آینده است.

امیریان گفت: علاوه بر اختصاص نهاده ها از جمله کود، سم، بذر، خدمات مکانیزاسیون و تامین نوار تیپ به منظور کاهش مصرف آب نیز از دیگراقدامات حمایتی کارخانه قند است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کاشت چغندرقند در تناوب با سایر محصولات شتوی، کنترل علف های هرز و اثرات به زراعی را به دنبال دارد و مقاومت در استرس های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول است.

او گفت: متوسط برداشت محصول در این شهرستان را ۷۰ تن در هکتار است که بیش از ۷۰ درصد مزارع کشت شده با روش های نوین آبیاری می شوند و در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

امیریان گفت: مهمترین ارقام کشت شده چغندر قند دراین شهرستان ایزوبلا، ناگونا و شکوفا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: این واحد صنعتی در قراردادی با کشاورزان تامین بذر، کود، سموم شیمیایی و ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت چغندر قند را بدون دریافت مبلغ اولیه بر عهده می گیرد و هزینه آن را پس از تحویل محصول از کشاورز دریافت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار